Нико Розберг бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Япония. Той изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,215 сек. Трети и четвърти се класираха пилотите на Ферари Себастиан Фетел (+1,094) и Кими Райконен (+1,386).
Уикендът на Сузука започна с хубаво и слънчево време. Температурата на пистата бе 21 градуса, тази на пистата – 30. Почти половината пилоти излязоха при светването на зеления семафор. Повечето бяха с гуми медиум на Пирели, Фелипе Насър (Заубер) избра софт, а Себастиан Фетел (Ферари) и Естебан Окон (Мейнър) – хард. Най-твърдите гуми сложиха и пилотите на Мерцедес.
🚥 GREEN LIGHT 🚥#FP1 is GO at Suzuka #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/w61lAmSnfx
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Състезателите на Ред Бул се появиха последни на трасето, след като колегите им вече бяха приключили първите си обиколки. Десетина минути след началото всички се прибраха в боксовете. Няколко минути по-късно Серхио Перес записа първото време за уикенда – 1:34.956 мин. Температурата на трасето се качи до 33 градуса.
Времената постепенно започнаха да се трупат в таблицата, но екипите не бързаха особено. Метеорологичната прогноза за събота и неделя е за влошаване на времето и резултатите от работата на суха писта може да не са от особена полза, ако квалификацията и надпреварата са на мокро.
Фернандо Алонсо се завъртя в третия си тур на Спуун и удари задното крило на Макларън-а си в бариера от гуми. Испанецът върна колата на трасето и успя да я прибере в бокса. Кими също излезе от трасето, но овладя болида.
Райконен записа 1:34.745 мин със софт. Веднага след това пилотите на Мерцедес го изпревариха – първо Хамилтън свали до 1:33.967, след което Розберг даде 1:33.751, като и двамата вече бяха с гуми софт.
Here’s something we may not be seeing during the session: #Seb5 on the medium tyre. He’s the only driver to have nominated just one set. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
PROVISIONAL CLASSIFICATION (1 HOUR to go): ROS edging out HAM for top spot, Force India going strong 👏 #FP1 🇯🇵 #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/X8Go60RQ2H
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Halo time 🔧⚙🔩 PER and Force India running the head protection system this morning in #FP1 🇯🇵 #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/VCvRMIHjv5
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016
Фетел даде време с малко над половин секунда (0,583) по-слабо от това на Розберг. Нико се оплака от сериозна нестабилност в задната част на колата си, докато Макс Верстапен (Ред Бул) имаше проблем със смяната на предавките. Холандският пилот и съотборникът му Даниел Рикиардо работеха с гуми хард, като Макс бе на 1,9 сек от времето на Розберг.
40 минути след началото на тренировката бе време да се върне комплект гуми на Пирели и всички отново се прибраха. Кевин Магнусен наруши тишината 5 минути след преполовяване на сесията. След него излязоха и състезателите на Форс Индия, които в този момент заемаха пета (Перес) и шеста (Нико Хюлкенберг) позиция в класирането.
Хюлкенберг излезе четвърти след първия си бърз тур, на 0,779 сек от постижението на Розберг. Верстапен започна обиколка с най-добър първи сектор, във втория имаше изоставане от 0,481 сек, а на финала зае четвъртото място. Райконен (с нов софт) пък се нареди втори – на 0,066 сек. Фетел на свой ред излезе на позиция зад Розберг с 1:33.525, докато немският пилот на Мерцедес свали най-доброто постижение в сесията до 1:32.431.
Обаждане на Данил Квят по радиото предизвика доста чудене, след като руснакът съобщи за завръщането на „бейби октопода”. На питуола очевидно разбраха какво има предвид.
Kvyat…what? pic.twitter.com/sWRg0kCxrd
— Jon Noble (@NobleF1) 7 October 2016
Ромен Грожан излетя от трасето на втория Дегнер – пилотът на Хаас отново имаше грижи със спирачките. Предното му крило пострада леко, но французинът успешно върна болида в бокса.
Междувременно мистерията с „октопода” бе разгадана – Квят имал предвид парче гума, закачило се на сензор точно пред лицето му.
The theories going round on this one were so much more exciting than the reality… 🤔 #AhWell #OctopusGate https://t.co/Xejkk6alIx
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 7 October 2016
Top 6 on soft tyres, P7 and P8 on hards, P8 to P12 on mediums. @nico_rosberg leads with a 1m42.892s. Fastest FP1 in 2015: 1m49.434s.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
And now the medium tyre runners are moving up the order, thanks to @redbullracing who go P5 and P6.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 7 October 2016
От Рено съобщиха, че са открили технически проблем (електрически) в колата на Джолион Палмър. Това означаваше, че сесията приключи по-рано от предвиденото за него.
Розберг се обади по радиото, че двигателят му прекъсва. Пилотите на Мерцедес бяха на трасето с използват софт в края на тренировката. Хамилтън бе втори (+0,215 сек) пред състезателите на Ферари, които също постигнаха най-добрите си времена с меките гуми. Зад тях Рикиардо и Верстапен обаче дадоха най-силните си постижения с медиум.
Последните няколко минути от сесията, както обикновено, бяха много заети. Верстапен излезе от пистата на Спуун, а Квят съобщи, че чува странен шум от двигателя. В класирането нямаше сериозни размествания. Розберг остана най-бърз пред Хамилтън, следвани от Фетел и Райконен. Рикиардо бе пети пред Верстапен, Хюлкенберг, Перес, Алонсо, Валтери Ботас.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (END OF #FP1) : First blood to ROS at Suzuka, edging out HAM by 0.215s #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/fG03iLQSGz
— Formula 1 (@F1) 7 October 2016