Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис начело в първата тренировка в Япония

Норис начело в първата тренировка в Япония

Ландо Норис
Ландо Норис, снимка Макларън

Ландо Норис оглави класирането в първата тренировка в Япония. Пилотът на Макларън записа време за 1:28.549 мин. Втори и трети финишираха Джордж Ръсел с Мерцедес и Шарл Льоклер с Ферари.

Чудесно време посрещна пилотите и отборите в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Температурата на въздуха беше 14 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 36. Нямаше вероятност за валежи по време на сесията.

В тази сесия кара Рио Хиракава. Японецът замени Джак Дуън в Алпин. Австралиецът ще се завърне във втората свободна тренировка по-късно днес. Юки Цунода кара за първи път болида на Ред Бул за 2025-та, докато Лиам Лоусън се върна в Рейсинг Булс.

Цунода и Верстапен бяха едни от първите пилоти на трасето в Япония. Двамата бяха с меки гуми, докато повечето съперници използваха средно твърди, докато Алонсо използваше твърди гуми на Пирели.

Верстапен водеше колоната след първите 15 мин. в откриващата тренировка за Гран при на Япония. Нидерландецът записа време за 1:29.690 мин. Времето му беше подобрено с 74 хилядни от Ръсел, който беше с гуми медиум. Трети и четвърти бяха Льоклер и Норис също с гуми медиум. Лоусън заемаше позиция извън топ 10 с автомобила на Рейсинг Булс, който този уикенд прилича много на този на Ред Бул и заради бялото оцветяване

Верстапен мина през бокса и се върна на пистата с чисто нов комплект меки гуми. Четирикратният световен шампион се оплака от поведението на своя автомобил и призна по радиото, че той се „огъва“. Ръсел продължаваше да води колоната с време за 1:29.176 мин. Третото място се заемаше от Албон, следван от Хамилтън и Льоклер. Седемкратният световен шампион беше в бокса, където механиците на Ферари работеха по неговия болид.

Ръсел водеше колоната след преполовяването на откриващата тренировка на Сузука. Пилотът на Мерцедес сложи меки гуми и записа време за 1:28.809 мин. Втори беше Верстапен също с меки гуми, следван от Антонели, Албон и Сайнц. Цунода даде второ време, изпреварвайки Верстапен.

Ръсел подобри още веднъж постижението си и записа 1:28.712 мин. Втори на около две десети и половина от британеца беше Льоклер. Третото място заемаше Верстапен, следван от Цунода, Антонели, Хамилтън, Сайнц, Лоусън, Албон и Пиастри. Норис се бореше със своя автомобил и излезе извън трасето след излизане от последния шикан. Албон също изпусна своя автомобил и мина през чакълената зона за сигурност.

Норис поведе в класирането с време за 1:28.549 мин. с меки гуми. Британецът продължаваше да изпитва затруднения в последния сектор, но имаше огромно предимство в първите два и оглави класирането. Зад него се намираха Ръсел, Льоклер, Хамилтън, Верстапен и Цунода. Алонсо се намираше на седмото място, докато в дъното бяха представителите на Заубер и Хаас. Американският екип донесе ревизиран под този уикенд заради проблемите, с които се сблъска в Австралия.

В последните минути по-голямата част от пилотите отново сложиха гуми медиум. Норис се оплака от грейнинг още в първите няколко тура на неговия стинт. Хамилтън пък се оплака от сериозно недозавиване на своето Ферари SF-25. Антонели също изпусна точката за спиране и мина през чакъла.

Норис в крайна сметка оглави класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Япония. Втори и трети финишираха Ръсел и Льоклер. Четвърти се класира Хамилтън, следван от Верстапен, Цунода, Алонсо, Хаджар, Антонели и Сайнц.