Начало Автомобили Първокласни 1,6 турбомотори за Opel Astra, Zafira Tourer и Cascada

Първокласни 1,6 турбомотори за Opel Astra, Zafira Tourer и Cascada

62
0
Opel,двигател,опел

Семейството на Opel Astra, Zafira Tourer и кабриолетът Cascada са първите модели, при които ще бъдат въведени новите двигатели и трансмисии в рамките на голяма развойна програма в областта на задвижващите агрегати, предвиждаща подновяване на 80% от двигателната гама на Opel до края на 2016 г.

Три напълно нови двигателни фамилии – включващи 13 различни двигателя – и множество нови трансмисии ще осигурят на продуктите на Opel авангардни технологични решения и водеща за класа динамика.

Програмата започва с въвеждането на нови 1,6-литрови турбо мотори, с които се поставя началото на ново покление бензинови и дизелови агрегати със среден работен обем. Насочени към задоволяване на растящото търсене от клиентите на „даунсайзинг” двигатели предлагащи висока мощност съчетана с нисък разход на гориво и емисии на CO2, новите бензинови и дизелови двигатели ще се въвеждат прогресивно в рамките на продуктовата гама на Opel.

Най-добрите в класа параметри по отношение на плътността на мощността и нивото на рафинираност на работата са ключовите качества и на двете 1.6-литрови двигателни фамилии.

Новият бензинов двигател 1,6 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection или принудително запалване със свещ и директно впръскване), разполага с мощност 125 кВт/170 к.с. и въртящ момент 280 Нм (с функция overboost), което е с 12 процента повече от тази на най-близкия конкурент. Той вече се предлага в гамата на Astra (GTC, хечбек, седан, и Sports Tourer), Zafira Tourer и новия кабриолет Cascada. Новият 1,6 CDTI със 100 кВт/136 к.с., първият изцяло алуминиев мотор на Opel, е недостижим в класа си с литровата си мощност от 85 к.с./л. Той прави своя дебют в Zafira Tourer през 2013 година и също ще бъде въвеждан поетапно в други модели от гамата на Opel. И двата двигателя се съчетават с механични трансмисии от ново поколение, които се характеризират с изключително качество по отношение на процеса на превключване.

Напълно новият 1,6 SIDI 4-цилиндров, турбо бензинов двигател с директно впръскване се представя с ниво на мощност 125 кВт/170 к.с. и се характеризира с висока стойност на въртящия момент от 280 Нм при едва 1650 об/мин. Целите следвани при създаването му са постигане на изключителна еластичност, нисък разход на гориво и емисии на CO2, както и прецизност и хармоничност на работата.

При сравнение с досегашния 1,6-литров турбомотор, разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с до 15 процента, а въртящият момент е увеличен с 22 процента. Новият високо ефективен агрегат е не само по-добър от своя предшественик. Той има с 12% по-висок въртящ момент от най-близкия конкурент в компактния клас с мощност в интервала 150 – 180 к.с., включително и германските премиум марки.

Ключови елементи за постигане на впечатляващите характеристики са: внедряване на директно впръскване с цел подобряване на процеса на горене, бързодействащ турбокомпресор осигуряващ висок въртящ момент още при ниски оборотни режими и цяла серия от мерки за саунд инженеринг за по-тиха и хармонична работа.

Със своята впечатляваща тяга и хармонично развитие на въртящия момент 1.6 SIDI Turbo задвижва хечбек и седан версиите на Astra от 80 до 120 км/ч на пета предавка за едва 8.8 секунди или с две секунди по-бързо от вариантите оборудвани с предшественика 1.6 turbo. А със Start/Stop технология и шестстепенна механична трансмисия и двата модела постигат комбиниран разход на гориво по NEDC (Нов европейски тестови цикъл) едва 5.9 л/100 км със съотвестващи 139 г/км CO2 – с 14% по-малко от версиите с предишния мотор.

Първият изцяло алуминиев дизелов двигател на Opel 1,6 CDTIе представен за първи път в Zafira Tourer. В допълнение към този модел, той постепенно ще замести актуалния 1,7-литров и 2-литровия дизел с по-ниска мощност в широка гама от модели на Opel, включително и такива с по-мощни версии. В първата си версия той разполага с мощност от 100 кВт/136 к.с. и въртящ момент 320 Нм, осигуряващи изключителна плътност на мощността и литрова мощност от 85 к.с./л, която е недостигната в този клас.

1,6 CDTI съчетава високо ниво на мощност с водеща за класа икономичност. В сравнение с актуалния двигател 2,0 CDTI с близка мощност, той предлага намаление на разхода на гориво и емисиите на CO2 с 10 процента. Неговата изключителна ефективност вече бе демонстрирана в Zafira Tourer с комбиниран разход на гориво 4,1 л/100 км по NEDC (Нов европейски тестови цикъл) и емисии на CO2 109 г/км – показатели, които никой друг компактен ван не може да постигне. Очаква се при приложение в автомобили от по-малък клас двигателят да изразходва под 4 л/100 км с емисии на CO2 около и под 100 г/км. И всичко това при мощност 100 кВт/136 к.с. и въртящ момент 320 Нм!

От гледна точка на емисиите новият CDTI е толкова чист, колкото и бензинов двигател, благодарение на системата за селективна каталитична редукция  (SCR) на Opel BlueInjection. С нейна помощ се покрива стандартът за емисии Euro 6 (ефективен от септември 2015 година) и всички подобни бъдещи изисквания.

Както и при бензиновия събрат, при 1.6 CDTI са приложени серия от саунд инженеринг мерки с цел намаляване на шума и вибрациите. При тестовете му със Zafira Tourer, той е отчел най-ниските нива на шум в интериора в сравнение с другите модели, оборудвани с 1.6 литрови турбо дизелови двигатели.

Ключов фактор за динамичните качества на двигателя е системата за впръскване на гориво с високо налягане common rail, съчетана със система за контрол на горивния процес с обратна връзка и пълненето с помощта на турбокомпресор с променлива геометрия (VGT). Тези технологични елементи, както и множество други са управлявани от авангардната контролна система на 1,6 CDTI разработена от General Motors. Това високотехнологично електронно контролно устройство, което е плод на съвместния труд на инженери от Италия, Германия и Съединените Щати, ще се използва във всички бъдещи четирицилиндрови дизелови двигатели.

Opel инвестира над 50 милиона евро в европейските си предприятия в името на подобряването и усъвършенстването на актуалните пет- и шестстепенни механични трансмисии. Шестстепенните агрегати са на нивото на най-добрите в класа със своето бързо и гладко превключване. Сега те ще се предлагат в гамата на Astra, Cascada и Zafira Tourer в съчетание с новите 1,6-литрови двигатели.

Множество промени по вътрешната конструкция на трансмисията и механизмите за превключване, както и интеграцията в автомобилите, са позволили значително намаляване на хода на лоста и необходимото за превключване усилие. За водача това се изразява в усещане за по-директна връзка и възможност лостът по-лесно да се намества в позицията на съответната предавка.

Нискофрикционната шестстепенна автоматична трансмисия разполага с функция Active Select, позволяваща механично превключване за по-спортно изживяване зад волана.