Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пат Саймъндс: Най-доброто ми състезание е следващото

Пат Саймъндс: Най-доброто ми състезание е следващото

37
0
Пат Саймъндс

Пат Саймъндс се присъедини наскоро към екипа на Уилямс. Той споделя първите си впечатления от отбора и пилотите, очакванията си и какви са задачите му в отбора в интервю, разпространено от пресофиса на тима.

– Наскоро бяхте назначен за технически директор на Уилямс – какво е за вас това ново предизвикателство?

– Първо, това е един страхотен отбор. Съоръженията са на топниво, има голям брой талантливи хора и въпреки това резултатите на писта не отразяват качеството на екипа. Затова според мен предизвикателството е да анализирам ставащото, да направя необходимите промени и да се концентрирам в една посока: представяне.

– Какво означава за вас да се присъедините към Уилямс?

– Странно е как завчера един добър приятел ми припомни нещо, което казах преди години, когато бях в Рено: че единственият друг тим във Формула 1, за който бих работил, е Уилямс. Отне ми известно време да стигна дотук, но го сторих и съм щастлив, че съм част от отбора. Изкарах няколко дни в Гроув и първото направило ми впечатление нещо бе как ме посрещнаха. Имам да науча над 500 имена, както и кое къде из централата, така че усещането е малко като през първия ден на училище! Но съм впечатлен от видяното: съоръженията са фантастични.

– Какво означава за вас да работите редом със Сър Франк Уилямс – един от най-големите ви съперници в миналото?

– Франк винаги е бил упорит опонент, но се е състезавала задължително с често и достойнство. Понякога съм го побеждавал, друг път съм губил, но винаги съм изпитвал изключително уважение към него. Вълнувам се, че сега ще обединим усилията си, за да се наложим над съперниците.

– През забележителната си кариера сте работили с много изключителни пилоти. Кой бе най-интересен сред тях досега?

– Най-интересните не винаги са най-изключителните, а аз срещнах много интересни през годините! С всеки състезател съм работил по различен начин. Някои са невероятни – [Аертон] Сена, Шумахер, [Фернандо] Алонсо. Но ако трябва да избера един, то винаги пазя специално място за Михаел. Той очевидно е суперталант, в голяма степен мисли като инженер и същевременно е страхотен човек.

– От видяното досега какво е мнението ви за настоящите пилоти на тима Пастор Малдонадо и Валтери Ботас?

– Досега наблюдавах повече отстрани. Имах възможност да изкарам известно време с тях през втория си ден в Гроув. Виждам, че и двамата са невероятно отдадени и решени да видят отбора да напредва. Правят ми впечатление на интелигентни и умни пилоти, така че да им дадем оборудване, съответстващо на таланта им.

– През 30-годишната ви кариера във Формула 1 сте постигнали успехи с някои от най-именитите отбори и пилоти. С 32 победи, 4 титли при пилотите и 3 при конструкторите – кое бихте казали, че е постижението, с което се гордеете най-много?

– Винаги съм казвал, че най-доброто ми състезание е следващото. Не съм човек, който гледа твърде много назад. Но при толкова специфичен въпрос, то бих посочил средата на 90-те години с Михаел и средата на първото десетилетие на 21-ви век с Фернандо – много силни победи и постижения, с които се гордея. Но от друга гледна точка, изпитвам гордост и от несъстезателните аспекти на работата си. Свършеното по изграждане на различни екипи и хора. Хубаво е да виждаш някои от тях, започнали при мен на много млада възраст, да заемат вече висши роли в различни екипи. Обучението и развитието на кадри определено ми доставя удоволствие.

– Какво носите в Уилямс и как смятате, че начинът ви на работа ще помогне на тима?

– Основната ми цел е да върна успеха в отбора. Ще отнеме време да анализирам какво се случва и да подобря нещата, но от мен зависи да улесня процеса.

– Можете ли да донесете разлика този сезон, присъединявайки се на настоящия етап към отбора или фокусът ще е за догодина?

– Има развития, които ще се случват през останалата част от сезона. Ще имаме нови части за старта в Корея и надпреварите след това. Не са неща, направени под мое влияние, но ги видях в развойната програма. Надявам се да подобрим ситуацията в идващите състезания, като погледнем отделни по-малки детайли от аеротунела. Но основният фокус вече се измества към 2014 г., тъй като програмата е крайно трудна – най-сложната от дълго време насам. Проектът за FW36 върви и според мен е важно влиянието ми да е там.