Серхио Перес бе категоричен след Гран при на Австралия, че отборът на Ферари щеше да спечели на пистата Албърт парк дори ако Макс Верстапен не бе отпаднал от състезанието. Нидерландският пилот на Ред Бул имаше проблем със задна дясна спирачка от самия старт, който го принуди да се прибере в бокса в петата от общо 58 обиколки. След това Карлос Сайнц безпроблемно спечели третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2024. Успехът на Ферари бе двоен благодарение второто място на Шарл Льоклер. Перес финишира пети.
„Като отбор нямахме достатъчно скорост. Темпото ни не бе добро през целия уикенд. Още от петък имахме проблеми, така и не ни се получиха нещата с управлението на гумите. Още миналата година видяхме, че на такава писта – като [Лас] Вегас например – Ферари върви много по-силно от нас. Просто не бяхме в състояние да опазим предните си гуми“, заяви Перес.
На въпроса дали Ферари щеше да спечели дори ако Верстапен не бе отпаднал, Перес бе категоричен: „Абсолютно да“
„За съжаление темпото ни не бе добро. Виждаше се, че Ферари и Макларън са със стъпка напред. Мисля, че просто не можехме да намерим оптималния баланс в работния прозорец на колата. Имаме работа за вършене преди следващите стартове. Настилката (на Албърт парк) е особена и през целия уикенд не намерихме възможно най-доброто ниво на сцепление“, допълни Перес.
It wasn’t our weekend, nothing went as we had hoped, but it’s a long season, and we scored some good points. Now on to Suzuka!
No fue nuestro fin de semana, nada nos salió como esperábamos, pero la temporada es larga, sumamos buenos puntos. Ahora a pensar en Suzuka.#SP11 pic.twitter.com/BeqfJtcp7f
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) March 24, 2024
Хелмут Марко неизненадващо бе на коренно противоположно мнение.
„Говорих с Макс и той каза, че въпреки проблема е поддържал темпото на Сайнц сравнително лесно“, заяви 80-годишният съветник на Ред Бул в F1.
„Ако Макс бе останал в състезанието, то крайният резултат щеше да е напълно различен“, допълни Марко
„Не знаем още всичко, но в обиколката, в която Сайнц го изпревари, спирачката не работеше. Освен това отиде малко настрани, в резултат на което Сайнц го задмина. Спирачката блокира напълно и много се радваме, че не подпали всичко. Трябва да намерим точната причина за проблема“, каза още австриецът.
Самият Верстапен каза, че в данните проблемът се вижда от самото начало.
„От изгасването на светлините блокира. Температурата постоянно се покачваше и все едно карах с дръпната ръчна“, обясни нидерландецът.