Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес пръв в Сингапур, но го разследват за нарушение зад сейфти кар

Перес пръв в Сингапур, но го разследват за нарушение зад сейфти кар

3424
0
Серхио Перес
снимка: Виктор Алекян

Серхио Перес пресече пръв финала на Гран при на Сингапур, но стюардите на надпреварата го разследват за нарушение при движение зад кола за сигурност. Сейфти карът излиза няколко пъти на пистата Марина Бей заради инциденти. На трасето втори и трети се класираха състезателите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Над пистата Марина Бей се изля истински порой, започнал малкото повече от час преди предварително обявеното време за старта. Процедурата бе отложена. След няколко излизания на колата за сигурност за проверка на условията рейс контролът съобщи, че състезанието ще започне 1:05 ч. след оригиналния час за потегляне.

При излизането си на стартовата решетка Макс Верстапен (с гуми медиум) се изпързаля, но успя да овладее колата

След като дъждът спря съвсем на няколко места маршали избутаха част от събралата се по асфалта вода. Температурата на въздуха бе 26 градуса, на пистата – 30 градуса, а влажността бе 81%.

Всички бяха с интермедии на старта. При потеглянето за загряващата обиколка се видя, че по трасето още има вода, която колите разпрашаваха във въздуха. Джордж Ръсел бе в пита, тъй като тимът му Мерцедес смени задвижващата система в болида му.

Серхио Перес потегли чудесно и поведе в надпреварата. Шарл Льоклер зае второто място. Карлос Сайнц надделя в двубоя с Люис Хамилтън и излезе трети, седемкратният световен шампион бе четвърти. По-назад Макс Верстапен се оказа 13-ти и едва не се удари с Кевин Магнусен, след което трябваше да се пази от Даниел Рикиардо. Нидерландецът излезе пред Макларън-а и бе 12-ти.

„Страницата на крилото на Магнусен е почти паднала“, се обади Верстапен, изпреварвайки датчанина

Скоро след това задмина и Ланс Строл, излизайки 11-ти. Льоклер вървеше на около секунда зад Перес. Сайнц бе на 3 сек зад съотборника си. Хамилтън бе четвърти, следван от Норис, Алонсо, Гасли, Фетел, Цунода, Верстапен.

Хамилтън явно не бе доволен от своите интермедии и се обади по радиото на екипа си.

„Казах ви за тези гуми. В бъдеще би било добре да ме слушате. Нямам сцепление“, заяви Люис.

До петата обиколка Верстапен вече бе девети, зад Фетел. Льоклер записа най-бърз тур, но бе на 1,2-1,4 сек зад Перес.

В седмия от 61 тура имаше удар между Николас Латифи и Гуаню Жу. Китайският пилот на Алфа Ромео отпадна, докато състезателят на Уилямс със значително по-ниско темпо продължи. Рейс контролът пусна кола за сигурност на пистата.

Латифи успя да стигне до бокса, но там остана, също отпадайки от надпреварата.

Надпреварата бе възобновена в десетата обиколка, след като маршалите успяха да приберат Алфа Ромео-то

Гран при на Сингапур бе втората надпревара от сезон 2022, на която присъства семейството на Гуаню Жу. Предишното състезание, където бяха, бе във Великобритания, когато китайският пилот претърпя страховита катастрофа след рестарта.

Верстапен изпревари Фетел и Гасли почти веднага след подновяването на състезанието. Това означаваше седма позиция. В челото Перес поддържаше разлика от около 1,2 сек спрямо Льоклер. До 13-ия тур Верстапен настигна Алонсо. Стюардите разследваха Макс за ситуацията между него и Магнусен от началото на състезанието. Решиха, че няма да има последващи действия.

В 17-ата обиколка между Норис и Макларън течеше дискусия относно гумите му. Британецът успя да се откъсне от Алонсо, докато испанецът, който кара в 350-ия старт от F1 кариерата си, се защитаваше от Верстапен.

„Целта ни е тези интермедии да изкарат по-дълго, отколкото при когото и да е другиго“, получи инструкция Ландо.

От Ред Бул също попитаха Верстапен за условията на пистата. Той каза, че все още е твърде мокро за сухи гуми

В 21-ата обиколка Алонсо отпадна с повреда в задвижващата си система. Рейс контролът пусна виртуална кола за сигурност. Ръсел мина през бокса и сложи гуми медиум. При излизането от питлейна англичанинът едва удържа автомобила си, а от Ред Бул се обадиха на Верстапен, за да му кажат за избора на гуми на Джордж.

„Никакво сцепление“, каза Ръсел по радиото.

В 26-ата обиколка Алекс Албон катастрофира и се блъсна в предпазна мантинела и строши предното си крило. Върна се на пистата и тръгна към питовете. Маршалите сменяха жълти със зелени знамена, докато рейс контролът не пусна виртуална кола за сигурност. Албон стигна до пита, където му смениха носа, но в крайна сметка си остана в бокса.

Следващият проблем на пистата бе с Естебан Окон, също със задвижващата система. И вторият Алпин спря на пистата, а французинът каза, че е чувал странен звук от три обиколки.

Състезанието пак бе възобновено малко след средата на дистанцията. Перес бе на 3 секунди от Льоклер, следван от Сайнц, Хамилтън, Норис. Верстапен бе шести пред Гасли, Фетел, Строл, Даниел Рикиардо.

В 33-ата обиколка Хамилтън се завъртя на седми завой и подпря с носа бариерата от гуми. Успя да се върне на пистата и се вклини точно между Норис и Верстапен

Макс няколко пъти се обади по радиото, че предното крило на англичанина ще падне. В 35-ия тур Льоклер бе в бокса и взе гуми медиум, имаше известно забавяне – смяната бе за 5,3 сек.

Хамилтън също мина през пита. Смениха носа му, той също сложи медиум. Следващите в бокса бяха Перес, Сайнц и Верстапен. В 36-ата обиколка Цунода катастрофира и за пореден път излезе кола за сигурност. Рикиардо пък взе софт, както и Валтери Ботас.

При рестарта Верстапен атакува Норис, но изтърва спирането и излетя от пистата с пушещи гуми. Успя да се върне на пистата пред Хамилтън, но след това се обади по радиото, че трябва да влезе в пита, където сложи софт.

Ръсел спука гума след докосване с Мик Шумахер, а рейс контролът съобщи, че разследва Перес за нарушение зад сейфти кара

Серхио каза по радиото, че има проблем с двигателя си. Льоклер се залепи за него. Верстапен бе 12-ти. Шарл продължаваше да дебне съперника си от Ред Бул и да го притиска, движейки се на 0,5-0,7 сек. Вече се отброяваше време до края, а не обиколки. Верстапен напредна с една позиция до 11-то място.

Борбата в челото продължаваше, докато Макс преследваше влизане в точките. Стори го, изпреварвайки Ботас. Рейс контролът съобщи, че ще провери движението на Перес зад сейфти кара. От Ферари веднага казаха на Льоклер, че трябва да се задържи на под 5 секунди до Серхио, тъй като мексиканският пилот може да получи наказание. Перес пък получи инструкция да натрупа аванс и веднага даде най-бърза обиколка.

3,2 секунди бе разликата в този момент и не се промени много до финала на надпреварата. Стигна 4 секунди, а минута и половина преди карирания флаг надхвърли 5 секунди. Верстапен изпревари Хамилтън при грешка на британеца и стана осми. Макс опита да вземе седмото място от Фетел и успя. Перес стана пръв, Льоклер бе на 7,595 сек.