Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перес триумфира в Гран при на Саудитска Арабия, Ред Бул с двойна...

Перес триумфира в Гран при на Саудитска Арабия, Ред Бул с двойна победа

3411
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Серхио Перес триумфира в Гран при на Саудитска Арабия. Тимът на Ред Бул спечели двойна победа – Макс Верстапен финишира втори. Трети при карирания флаг бе Фернандо Алонсо (Астън Мартин).

Температурата на пистата бе 32 градуса в началото на надпреварата, тази на въздуха – 26 градуса. Повечето пилоти в топ 10 на стартовата решетка бяха с гуми медиум. Само Люис Хамилтън бе с хард. С твърдите гуми бе и Логан Сарджънт на последното място на грида. Шарл Льоклер и Ландо Норис бяха избрали софт.

На старта Фернандо Алонсо потегли по-добре и влезе пръв в първия завой. Оскар Пиастри се обади по радиото, че има щети по колата си

Ръсел запази третата позиция, следван от Сайнц, Строл, Окон, Хамилтън. Пиастри влезе в пита в първия тур и смени носа на своя Макларън.

Още в началото на втората обиколка пък рейс контролът обяви, Алонсо получава 5 секунди наказание заради неправилно позициониран автомобил на старта. Назад в колоната Шарл Льоклер бе стигнал деветото място, а Макс Верстапен бе 13-ти.

В четвъртата обиколка Перес изпревари Алонсо, който получи съобщение по радиото за наказанието си. Ландо Норис пък мина през бокса и също смени носа на Макларън-а си. Верстапен вече бе 11-ти, а авансът на Перес в челото бе под секунда. Льоклер преодоля Пиер Гасли и зае осмата позиция в колоната. В осмия тур Макс влезе в топ 10.

Рейс контролът съобщи, че разглежда управлението на Хамилтън малко по-рано пред Гасли. Той получи предупреждение за това. Междувременно Льоклер го изпревари и излезе седми.

„Сцеплението с тези гуми е гадно“, обади се Хамилтън по радиото, докато Верстапен взе още място, изпреварвайки Гасли. В 11-ата обиколка Валтери Ботас направи първото спиране в бокса. Макс задмина Хамилтън и излезе осми. На Алонсо му казаха, че поведението на хард не изглежда особено добре, така че ще се опитат да удължат максимално първия му стинт.

„Гумите са добре. Можем да продължим така още“, отговори испанецът, докато съотборникът му Ланс Строл влезе в пита в 14-ата от общо 50 обиколки

Хамилтън пък каза на състезателния си инженер Пийт Бонингтън, че хард-ът му е с по-добро поведение. В 16-ия тур Карлос Сайнц влезе в пита, направи бокс за 2,7 сек и сложи хард. Льоклер и Верстапен вече бяха четвърти и пети. Шарл влезе в пита в 17-ия тур, взе твърди гуми (2,1 сек).

В 18-ата обиколка Строл получи инструкция по радиото да спре колата на пистата. Той го стори във втори сектор. Излезе кола за сигурност. В пита влязоха Ръсел, Перес, Алонсо. Верстапен бе зад съотборника си и изчака да му сменят гумите. Хамилтън също мина през пита и за разлика от останалите, които взеха хард, сложи медиум. Редът след поредицата боксове зад сейфти кара бе Перес, Алонсо, Ръсел, Верстапен, Сайнц, Хамилтън, Льоклер, Юки Цунода, Естебан Окон, Гасли.

Колата за сигурност се прибра в края на 20-ата обиколка. Льоклер получи инструкции по радиото как да се позиционира зад Хамилтън при рестарта. Монегаскът не бе много доволен от това и каза на инженера си по-рано да му казва такива неща.

Перес дръпна на 1,6 сек при подновяването на надпреварата. Хамилтън задмина и Сайнц, излизайки пети. Той единствен бе с медиум в топ 10, всички останали бяха с хард. Верстапен пък изпревари Ръсел и вече бе трети, гонейки Алонсо.

Точно в средата на състезателната дистанция Верстапен вече бе втори, след като задмина и Алонсо. Макс бе на 5,4 сек зад Перес

Хамилтън пък настигна съотборника си Ръсел. През това време Алекс Албон се обади по радиото, че има проблем със спирачките на Уилямс-а си. Той успя да се добере до бокса, където механиците прибраха колата му.

Ръсел се обади по радиото за информация относно наказанието на Алонсо. Той не бе разбрал, че испанецът изтърпя санкцията при влизането си в бокса и не бе много доволен, че не е бил уведомен по-рано. В челото Перес успяваше да поддържа разлика от 5 секунди спрямо Верстапен.

Хамилтън изостана на малко над 2 секунди зад Ръсел, който пък се движеше на 2,5 сек от Алонсо.

„Да се движа така отзад е наистина гадно. Не знам какво да правя“, каза Льоклер.

„Разбрано“, отговориха му от питуола на Ферари.

Перес продължаваше да се бори и разликата му с Верстапен не намаляваше бързо. В 37-ия тур бе 4,6 сек

Верстапен на свой ред се обади по радиото и съобщи, че му се струва, че има някакъв проблем с полуоската. Каза, че чува странен шум при висока скорост. От Ред Бул му казаха, че не виждат проблем в данните при тях, но провериха още веднъж. Разликата спрямо Перес се качи на 5,2 сек за малко, след това падна на 4,7 сек. Перес пък се обади, че педалът на спирачките е малко дълъг.

И на двамата бе зададено какво темпо да поддържат с оглед на това да опазят автомобилите си до финала. Верстапен не отговори на това съобщение и скоростта му бе малко по-висока. На Перес бе казано, че съотборникът му трябва да спазва зададеното темпо и кара само, покривайки Алонсо. От Ред Бул коригираха целевото време за Серхио и мексиканският пилот попита: „А защо преди малко ми казахте 1:33?“

„Вършим добра работа“, отговориха от Ред Бул.

„Сега няма нужда от такава скорост. Необходимо ли е?“, попита пак Перес.

„Свободен си да натискаш“, му казаха от тима.

Към края на състезанието Верстапен попита колко е най-бързата обиколка.

„Това не ни вълнува в момента, Макс“, му казаха от Ред Бул.

„Мен обаче ме вълнува“, репликира Верстапен.

В последните обиколки на надпреварата Ръсел получи съобщение да намали разликата спрямо Алонсо, тъй като испанецът можело да получи наказание след финала. От Астън Мартин се обадиха на пилота си да не допуска по-малко от 5 секунди спрямо британеца. Междувременно Перес спечели състезанието, а Верстапен взе най-бързата обиколка. Алонсо пресече финала трети – на 5,138 сек пред Ръсел. Хамилтън финишира пети, следван от Сайнц, Льоклер, Окон. Топ 10 допълниха Гасли и Кевин Магнусен.