Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Перман: Работихме по поведението на Лотус Е21 с по-твърдите смеси при ниски...

Перман: Работихме по поведението на Лотус Е21 с по-твърдите смеси при ниски температури

45
0
Кими Райконен

Екипът на Лотус ще има някои нови аеродинамични и механични компоненти за Гран при на Белгия, съобщи директорът операции на писта на тима Алан Перман. Отборът се надява това да му позволи да направи още една стъпка напред в представянето си.

Имаме две седмици на разположение за работа – другите две са елиминирани от задължителното затваряне на фабриката. Освен това Спа е много близо до базата ни чисто географски погледнато и това ни дава предимство – можем да работим до вторник вечерта преди състезанието там и пак да сме готови с всичко в четвъртък сутринта. Белгийското трасе е напълно различно от това в Будапеща. Подобна на тази в Канада, пистата Спа е с конфигурация, изискваща ниско ниво на аеропритискане. Температурите са доста по-ниски, отколкото в повечето останали стартове – обикновено средните стойности са някъде между 15 и 20 градуса. Освен това ще използваме гуми хард и медиум. Това в комбинация с по-хладния климат няма да ни пасне особено. Вложихме много време да работим по поведението на колата ни с по-твърдите смеси при ниски температури. Доста съм уверен, че ще сме конкурентоспособни – заяви Перман.

В Лотус не са взели решение дали ще използват Устройството (както наричат в екипа системата пасивен DRS) в Белгия. Проведена е интензивна симулационна програма и има сериозен шанс Е21 да е с него на Спа.

Перман преценява освен това първата половина от сезона във Формула 1 през 2013 г. като прилична за Лотус.

Разочароващо е, че понякога не извличахме максимума от колата си, но в последните няколко старта имахме новости, които проработиха много добре. Имаме 8 подиума от изминалите 10 кръга (включително победа в първата за сезона надпревара), така че ситуацията е добра. Желанието ни е, разбира се, да печелим още състезание – тук сме, за да се борим за титлата. Но втора позиция в генералното подреждане при пилотите и сериозна битка при конструкторите за четвърта позиция, е много добро представяне. Съревноваваме се с отбори със значително повече ресурси и затова според мен в Енстън се справяме чудесно допълни той.

Инженерът каза също така, че екипът му ще продължи да се състезава в челото на колоната до края на сезона въпреки прехвърлянето на ресурси към проекта за 2014-та:

– Очаквам повечето (ако не и всички) тимове вече да фокусират голямата част от конструкторските и аероотделите си върху колите за догодина. Промените ще са толкова значителни, че просто няма алтернатива, освен ако не разполагаш с неограничени ресурси. Може да има още някои нови неща, но подозирам, че отминахме етапа на големите промени в тазгодишните болиди. Ако това е вярно за всички, то тогава очаквам да продължим борбата в челото и през остатъка от сезона.