Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Петров разочарован, Хайдфелд назад заради трафик

Петров разочарован, Хайдфелд назад заради трафик

43
0
Ник Хайдфелд

Истинска драма преживяха в Рено по време на днешната квалификация за Гран при на Китай, в която Виталий Петров остана 10-ти, а Ник Хайдфелд е 16-и. Руснакът предизвика спиране на Q2 2 минути преди финала на сегмента, след като спря на трасето. Оказа се, че загубата на мощност (първоначалното съобщение по радиото бе за проблем със смяната на предавките) е предизвикана от прекъсване достъпа на въздух до мотора. Засега в тима смятат, че няма да се наложи смяна на агрегата.

Крайно съм разочарован и случилото се, тъй като повредата дойде след много бърза обиколка – бях четвърти в края на Q2. Мощността падна и спрях. Пистата ставаше все по-бърза, а времената ми се подобряваха спрямо сутринта. Повредата обаче сложи край на квалификацията ми. Единственото позитивно нещо е, че колата изглежда наистина бързо и се надявам утре да наваксам изоставането – заяви Петров.

Позицията на Хайдфелд логично не отразяваше темпото на R31 – немският пилот се оказа една от жертвите на спирането, предизвикано от съотборника му.

На опашка като тази преди възобновяването на сесията задължително трябва да си пръв, защото няма много време. Успях да направя една финална бърза обиколка, но се озовах в трафик и турът въобще не беше чист. Никак няма да ми е лесно в състезанието, като се има предвид откъде стартирам. На тази писта обаче може да се изпреварва, така че се надявам на добър старт и да вляза в битката за точки – коментира Ник.

Изчакването на германеца да излезе съвсем в края на Q2 пък бе обяснено с опит да се уцели момент, когато трасето да е в оптимално добро състояние.

Времето му в Q1 даде основание да предположим, че може да има затруднения да стигне Q3. Затова ни трябваше максимална еволюция на повърхността на пистата. Виталий предизвика червения флаг в най-лошия момент и Ник се озова в истинска лудница. Няма причина обаче да не вземе точки, като имаме предвид скоростта и стартовете на хората ни – бе категоричен главният инженер Алан Перман.