Данило Петручи никога няма да забрави уикенда в Льо Ман. Италианецът вярва, че участието му в Гран при на Франция е последното с Дукати в MotoGP, който определи като „най-добрият в кариерата му.“
Петручи бе извикан от Дукати да замести Енеа Бастианини по време на уикенда във Франция. Италианецът направи завръщане в заводския тим на марката от Болоня след повече от двегодишно отсъствие.
Петручи караше мотор на Дукати от 2015 до 2020 г. Опитният италианецът записа първата си победа в MotoGP по време на Гран при на Италия 2019. Въпреки този успех той не успя да поддържа нивото на своя тогавашен съотборник и сънародник Андреа Довициозо. Сезон 2020 бе изключително труден за италианеца, който все пак спечели дъждовното състезание във Франция. Това обаче не бе достатъчно той да остане в заводския отбор на Дукати
След като напусна Дукати, Петручи прекара една трудна кампания в отбора на КТМ Tech3, в която записа само едно класиране в топ 5. В края на 2021 г. той напусна MotoGP и участва в миналогодишното издание на рали Дакар.
Миналата година Петручи стана вицешампион в МотоАмерика и спечели пет състезания с мотор на Дукати. Освен това той замести Жоан Мир в отбора на Сузуки по време на Гран при на Тайланд.
Петручи финишира на 11-то място в изпълнената с катастрофи Гран при на Франция. Пилотът на Дукати остана пред другите заместващи състезатели Лоренцо Савадори (RNF Априлия) и Йонас Фолгер (Tech3 GasGas).
32-годишният състезател призна, че е бил разочарован малко след края на уикенда не толкова заради резултата си, а заради машината на Дукати. Според него, това е бил най-добрият мотоциклет, който някога е карал в кариерата си.
„Беше невероятно, защото завръщането ми в MotoGP с този мотор – най-добрият мотор, който съм карал през живота си – на тази писта, на която спечелих три подиума и една победа. Това беше наистина като подарък“, сподели Петручи.
„Гордея се с него и мога само да благодаря на Дукати за тази голяма възможност. В крайна сметка състезанието беше доста трудно, но все пак бях по-бърз от спринта. Просто съм толкова разочарован, че уикендът приключи. Може би за съжаление няма да карам този мотор отново. Със сигурност завръщането ми в Льо Ман с цялата тази публика, със заводски мотор и с отбор, с който съм печелил и съм стоял на подиума много пъти, е нещо, което никога няма да забравя. Това ме кара да се чувствам толкова щастлив“, допълни пилотът на Дукати.
Петручи отбеляза, че от Дукати са успели да отстранят всички проблеми, които са имала с мотора през 2020 г.
„Дукати свърши наистина страхотна работа, защото отстрани проблемите, които имаше в миналото“, каза Петручи. „Имам предвид затварянето на завоя (завиването) и освобождаването на мощността в средата на завоя когато мотоциклетът е огънат. Сега е много трудно да разбереш кога да отвориш газта, защото мотоциклетът носи скоростта, затваря завоя и никога не губиш сцепление.“
„Моторът вече е много добър при спиране. Онзи уикенд се борих малко, защото не съм свикнал да отварям газта толкова рано в завоя, защото си спомням за този проблем, с който се боря и тази година в Супербайк“, завърши Данило Петручи.
Big round of applause for our #Handyman @petrux9, 11th in today’s #FrenchGP! 🫶🏼 Sei stato bravo, Danilone! 😊#ForzaDucati #DucatiLenovoTeam pic.twitter.com/MJOx1a3Mj4
— Ducati Corse (@ducaticorse) May 14, 2023