Начало Автомобили Peugeot 308 GT с два динамични двигателя

Peugeot 308 GT с два динамични двигателя

182
0

Още с лансирането си Peugeot 308 и 308 SW се радват на изключителен търговски успех с продадени 146 000 автомобила до края на август. Този резултат се дължи на дизайна, високото качество, иновативния i-Cockpit, тяхната ефективност с рекордни разход на гориво и емисии.

Основавайки се на тези отлични постижения, гамата 308 предлага нови динамични версии с два различни силуета: хечбек и комби SW. Те са илюстрация на развитието на моделното семейство, подчертано от наградата Автомобил на годината 2014 в Европа.

Зад волана на двете версии – GT 205 или GT 180, съответно с двигателите 1.6L THP 205 S&S BVM6 и 2.0L BlueHDi 180 EAT6, водачите ще оценят подчертания стил, забележителното поведение на автомобила, както и опита от динамично управление, съчетано с изключителна опростеност.

– Новият PEUGEOT 308 направи истински технологичен и качествен скок. Гамата 308 включва днес и динамични версии. Моделът 308 GT предлага качества на управлението, несравними с конкуренцията, както във вариант с дизелов двигател, така и с бензинов – коментира генералният директор на Peugeot Максим Пика.

Директорът на проекта 308 GT Жан-Филип Лами допълни, че 308 представя отлична глобална визия, а с GT версията производителят стига още по-далеч в проекта.

За оптимална удовлетвореност GT предлага нов тип шаси със специфични реглажи и динамични двигатели, отговорящи на екологичните норми Euro6. Инженерите на марката са използвали всичкия ноу-хоу на Peugeot, за да достигнат до забележително отношение тегло/мощност, от само 5,85 кг/к.с. при 308 GT бензин, залог за силни усещания и контрол.

Техническите показатели говорят сами. За ускорение от 0 до 100 км/ч, 308 GT се нуждае от само 7,5 секунди, при версията бензин.

Четири цилиндровия бензинов двигател 1.6L THP 205 S&S се предлага с 6 степенна механична скоростна кутия, за оптимално използване на въртящия момент от 285 Nm, от 1750 до 4500 об/мин. Това високо ниво на технически показатели се съчетава с много ниски емисии на CO2 и разход на гориво, от само 130г/км и 5,6л/100км.

За да постигне тези резултати, този четири цилиндров двигател от 1 598 см3 съчетава:

– Турбокомпресор Twin-Scroll, за по-добри показатели и незабавна реактивност на двигателя дори и в нисък режим на работа;

– Директното впръскване на бензина, осигуряващо оптимално горене;

– Променливи фази на газоразпределението (технологии VTi, Variable valve и Timing injection);

– Системата Stop&Start за намаляване на консумацията на гориво и изхвърлянето на вредни газове CO2, както и за комфорт при управление в градски условия.

Четирицилиндровият 2.0L BlueHDi 180 предлага технически показатели от високо ниво. Той достига максималната си мощност от 180к.с. при 3750 об/мин и максимален въртящ момент от 400Nm при 2000 об/мин. Със съотношение тегло/мощност от само 7,3 кг/к.с., този двигател се нуждае само от 5,5 секунди, за да ускори от 80 до 120 км/ч на предпоследна предавка.

С обем от 1 997 cм3, емисиите на CO2 са забележителни, само 103g и разход на гориво от 4.0л/100км, благодарение на:

HDI с обща рампа, от 3то поколение, постигаща налягане от 2000 бара;

нова горивна камера, оптимизираща смесването на гориво с въздух, посредством инжектори със 7 отвора;

компресия, достигаща отношение 16,7:1 за по-добра производителност на двигателя, масло, с много нисък вискозитет, от тип 0W15.

От друга страна, задълбочени разработки са спомогнали да се спечелят 7 кг, например чрез намаляване на дебелината на стените на картера, и намаляване до стриктния минимум използването на допълнителните агрегати.

Този дизелов двигател се предлага с 6-степенна автоматична скоростна кутия EAT6, създадена и разработена съвместно с Aisin AW. Тя се възползва от технологията Quickshift, която гарантира бързо преключване на предавките. От друга страна, нейните показатели са почти еквивалентни на тези на механичните скоростни кутии, благодарение на намаляване на вътрешното триене и на заключващия се конвертор, което предотвратява излишното приплъзване. Това води до емисии на CO2 и разход на гориво, сравними с тези на механичните скоростни кутии.

За по-спокойно управление, водачът има възможността да изключва програмата Driver Sport Pack чрез бутон, разположен на централната конзола.

GТ предлага множество оборудвания в помощ на управлението, за да може изцяло да изрази своя характер.

Пакетът в помощ на водача Driver Assistance Pack, а именно радар интегриран в предната част на автомобила, съчетава три устройства:

– Активен регулатор на скоростта: регулатор на скоростта поддържащ и настройващ автоматично скоростта спрямо тази на автомобила отпред. Тази „активна“ функция може да бъде деактивирана от водача.

– Сигналът за риск от сблъсък: визуална и звукова сигнализация, която подканва водача да намали скоростта, за да се избегне сблъсък.

– Автоматичното аварийно спиране: задействане на спирачките с цел да се избегне сблъсък или да се намалят последствията от такъв.