Начало Тест драйв Peugeot 5008 – един пораснал Лъв

Peugeot 5008 – един пораснал Лъв

285
0
Peugeot 5008

Седем години след премиерата на Пежо 5008 моделът не просто получи ново поколение. Той сменя имиджа си и от минивиан се преобрази в така модерния напоследък образ на кросоувър. На границата на двата сезона, когато лятото отстъпва мястото си на есента, имам възможността да тествам новия SUV на Пежо – 5008, и да го сравня с популярния вече 3008, избран за автомобил на годината в Европа за 2017. По време на двудневния тест сякаш нарочно природата рязко смени времето – от слънчево и топло го превърна в мрачно, ветровито и студено. Така колата можеше да покаже възможностите в два сезона.

На паркинга пред София Франс Ауто първоначално почти не правя разлика между 5008 и 3008. Гледани отпред, те са почти идентични. Едва когато се погледне отстрани, се забелязва разликата в размерите – 5008 е по-дълго с 16,5 см. Изградено е на новото шаси EMP2, което познаваме от редица модели на марката, включително 3008.

Пътуването ми започна именно с Пежо 3008. Разполагам с 2-литров дизелов мотор със 150 к.с. Настанявам се в добре познатия ми вече салон – просторен, иновативен, но и функционален. Припомням си впечатляващия iCockpit – специалитета на Пежо, който постави нова модна линия, правеща връзката между водача и автомобила.

Хващам малкия волан, плосък отгоре и отдолу, и отново се убеждавам колко е удобен и как добре се вижда на таблото. Настройвам звука и други важни параметри от големия 8-инчов дисплей и елегантните, приличащи на клавиши на пиано 6 бутона, и си мисля защо моделът бе избран за кола на годината в Европа, но с нетърпение очаквам смяната на колите край Сливен, за да се кача зад волана на 5008.

Първото ми впечатление от новия автомобил е огромният багажник, в който преместваме чантите си. Това е и първият плюс на 5008 в сравнение с 3008. Ако често пътувате и карате много багаж, 5008 е подходящ. Веднага тествам и разгъването на третия ред седалки. Изключително лесно и бързо. Отварят се едни кори и с едно движение се издърпва седалката. Също толкова лесно се прибират обратно. Затварят се корите и отново имаме равен под. Седалките могат също и да се свалят, така пространството на багажника става още по-голямо, като достига до 1940 литра.

Сядам зад волана. Не забелязвам почти разлики с 3008. Същият впечатляващ iCockpit, удобен за каране и лесно общуващ с мен автомобил. Пак си настройвам музиката и поемаме към морето. Освен любимия ми круиз контрол тествам и възможностите на „вградения в седалката масажист”. Приятно е, че от менюто може да се избере и коя част от гърба ми с каква сила да бъде размачкана. Бутоните за управлението се намират отстрани на седалката и се визуализират на дисплея.

Колата този път е с 1,6 л бензинов двигател и мощност от 165 к.с. Чувствам я малко по-мудна от 3008, което се дължи и на теглото, но все така е лесна и удобна за управление. Да, не изобилства мощност, но е приятна и гъвкава при нормално каране.

Новият 5008 няма възможност за поставяне на система 4х4, но моделът се предлага със системата за оптимизиране на сцеплението с пътя Advanced Grip Control. Тя има 5 режима на работа – стандартен, сняг, всъдеход (кал/мокра трева), пясък и ESP off – достатъчни за нуждите на шофьорите, които рядко напускат асфалтираните пътища.

Колата е пълна с доста интересни екстри, които биха могли да се поръчат. Сред тях са smart beam assistance, разпознаване на пътните знаци, препоръка за ограничение на скоростта, активно наблюдение на мъртвата зона, парк асистент, активна спирачка, предупреждение за рязко скъсяване на дистанцията, активно предупреждение за пътната маркировка, предупреждение за бдителност на водача.

Естествено, возя се и малко отзад и мога да споделя, че друго голямо предимство на 5008 в сравнение с 3008 е разстоянието пред седалките на втория ред. Подът е равен, а самите седалки са три самостоятелни. Всяка една от тях има възможност да се настройва самостоятелно, като се мести напред и назад с цели 16 см. Таванът е доста висок и би бил удобен и за по-високи пасажери.

Ако трябва да отговоря на въпроса, който си зададох в началото, след двудневния тест на автомобила на границата между лятото и есента смело бих казал, че времето всъщност не е от значение – и на сух, и на мокър път колата е приятна, вътре е уютно и комфортно.

Моделът 5008 се предлага с общо 6 двигателя – два бензинови и 4 дизелови. Бензиновите са 1,2 турбо със 130 к.с. и 1,6 турбо със 165 к.с. Дизелите са 1,6-литров със 100 или 120 к.с. и 2,0-литров със 150 или 180 к.с. Всички те, освен че са икономични, отговарят на високите екологични стандарти.

Накрая, специално разглеждам ценовите листи. Те започват от 45 260 лв.  за 1,2 л бензинов двигател и ниво на оборудване ACCESS и достигат до 74 514 лв. за 2,0-литров дизелов двигател със 180 к.с. и ниво на оборудване GT.

Тестът е публикуван в брой 210 | Ноември 2017

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.