Начало Автомобили Peugeot EXALT с нова визия за автосалона в Париж

Peugeot EXALT с нова визия за автосалона в Париж

74
0
Peugeot EXALT

Peugeot ще покаже концепцията EXALT в ново цветово превъплъщение на автомобилния салон в Париж. Купето на автомобила е боядисано в сиви нюанси, които правят плавен преход от необработената стомана, покриваща по-голямата част от екстериора, към отличителната Shark Skin (кожа на акула) в задната част. Вътре покритието от Newspaper Wood е взето (буквално) от страниците на най-големите бизнес ежедневници.

Вратата на багажника разчита на гениален механизъм за отваряне и осигурява лесен достъп до HYbrid-kick, иновативна електрическа тротинетка, намираща се под пода на багажника.

С EXALT Peugeot продължава надграждането на внушителната версия на седана, която демонстрира за пръв път с концепта ONYX през 2012.

Този нов концептуален модел се задвижва от бензинов HYbrid4 задвижващ тракт с мощност 340 к.с.

– 125-годишната автомобилна история на PEUGEOT е белязана от модели, които оставят следа в своята ера. С концепцията EXALT марката отвори нова глава. Ние се движим напред, решително, с увереност – заяви изпълнителният директор на Peugeot Максим Пика.

Със своите изгладени, атлетични линии, EXALT въплъщава цялата мощ на дизайна на Peugeot. Стъпил здраво, с широка следа и изразени характерни форми на калниците, този седан с 5 врати излъчва своя стил на дължина от 4,70 м. Съчетанието от равни повърхности и отсечени линии обединява агресивност и мекота. EXALT е радикален, лишен от всякакви излишни материали, за да запази само това, което е истински нужно. Всички материали са били внимателно избрани с оглед на ефективността.

В чест на френското автомобилно изкуство от 20- и 30-те години на миналия век, каросерията от необработена стомана е ръчно оформено от майстор тенекеджия.

EXALT е уникат, предлагащ нов прочит на автомобилната страст: стегнати, динамични линии, скосено челно стъкло, нисък покрив (само 1,31 м), много строен профил, който, въпреки изброеното, прикрива просторно купе, плътно оформени странични панели с изработени от базалтови влакна и 20-инчови джанти.

Дългият капак на двигателя започва от изключително изразителната предна част, където двойните фарове, позиционирани в бронята, интегрират разпознаваемия светлинен подпис на марката. По средата, мощната радиаторна решетка излиза от каросерията и осигурява място за лъва. В долната част, въздушният поток, захранващ двигателя, е разделен от перки, в които са вградени LED мигачите.

За да се подобри коефициентът на челно въздушно съпротивление, задната част на EXALT е облицована с „Shark Skin“, ефикасен текстилен материал, който се основава на биомиметиката, за да създаде техническа зърнена структура, която значително подобрява аеродинамичните свойства на автомобила и намалява разхода на гориво. Тази характеристика е подчертана от ясна линия между задната врата и задната странична част на каросерията на автомобила, създавайки сложен цветови преход между необработената стомана и сивия цвят на акулската кожа (Shark Skin). Цветовият резултат е значително по-различен от версията, която видяхме в Пекин.

Този материал дава своя принос към аеродинамиката на EXALT – с SCx от 0,6 – редом с други елементи, включително отвори в задната броня за отвеждане на въздуха, обтекаема форма на покрива, специално профилирани огледала.

С тази забележителна аеродинамика, ефектът върху околната среда на EXALT е основно визуален. Хоризонталната линия във вдлъбнатата част на задния спойлер показва широчината на автомобила и придава обем на светлинната идентичност.

С тегло само 1700 кг Peugeot EXALT се задвижва от plug-in HYbrid4 задвижващ тракт с обща максимална мощност от 340 к.с. върху четирите колела.

Под изваяния капак на двигателя е монтиран 1.6L THP с мощност 270 к.с., разработен от PEUGEOT Sport. Куплиран с 6-степенна автоматична предавателна кутия, този 4-цилиндров бензинов мотор генерира специфична мощност от близо 170 к.с. на литър работен обем, което го прави един от най-добрите в света.

На многораменното задно окачване е монтиран 50 kW електрически мотор. Той се използва и за презареждане на батерията чрез рекуперация на спирачната енергия. При повдигане на крака от педала на газта, спирането се извършва от съпротивителния момент на електрическия агрегат. По този начин HYbrid4 технологията черпи електричество от кинетичната енергия, която иначе би била загубена под формата на топлина през дисковете и накладките на спирачките.

HYbrid4 е интелигентна технология, способна моментално да се приспособява към желанията на водача, активирайки най-подходящия режим: изцяло на електричество, само бензинов двигател или хибрид бензин електричество, позволявайки на водача да усети удоволствието от шофирането.