Начало Автомобили Peugeot със световна премиера на два автомобила и два двигателя в Женева

Peugeot със световна премиера на два автомобила и два двигателя в Женева

58
0

Peugeot ще направи световна премиера на два автомобила и два двигателя на автомобилното изложение в Женева.

Марката ще демонстрира новите 108 и 308 SW, PureTech 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател, както и новите BlueHDi дизелови двигатели (изключителна Euro 6 дизелова технология). На щанда ще са още HYbrid4 Diesel хибридната гама и концепцията 2008 HYbrid Air, потвърждаващи технологичните и екологични постижения на марката. С RCZ R, 308 R Concept и 208 T 16 Pikes Peak, Peugeot също така дава ясно да се разбере, че автомобилната емоция винаги ще бъде в основата на ангажимента, поет от автомобилната марка с над 125 годишна история. Общо автомобилите и концепции на щанда на бранда ще са 28.

След пълното обновяване на гамата си в сегменти В и С, Peugeot представя новия си градски автомобил в Женева, вкарвайки глътка свеж въздух в динамичния А сегмент, който в момента обхваща близо 10% от европейския пазар. Компактен (дължина от 3,47 метра), лек (от 840 кг), предназначен за града, Peugeot 108 се предлага във версии с три или пет врати или със сгъваем покрив – 108 TOP!.

Шикозният и елегантен дизайн с прецизни линии, технологични фарове и намалени до минимум надвеси акцентират върху динамиката. Всеки пък може да има свой собствен 108: клиентите могат да избират между осем цвята на купето, два от които се предлагат изключително за модела, три цвята на покрива за 108 TOP!, няколко двуцветни комбинации за 3-вратия хечбек, както и седем дизайнерски теми за интериора.

Клиентите на новия Peugeot 108 ще могат да избират между четири двигателя, базирани на два 3-цилиндрови бензинови мотора (1,0-литров VTi 68 и PureTech 1,2-литров VTi 82), с нисък разход на гориво и емисии СО2 от 88 г/км. За използване в градски условия, електроусилвател на волана с променливо усилие и качеството на окачването му дават сигурно, живо и ефикасно поведение при всякакви обстоятелства.

Новият Peugeot 308 заема своето място в сърцето на пазара в стратегическия C сегмент. С повече от 46 000 поръчки до момента (към края на януари 2014), над 40% от които са за горните нива на оборудване, лансираният през есента на 2013 г. хечбек вече отговори на поставените му амбициозни цели.

От април гамата на новия 308 ще бъде разширена с нов силует.

Комбинирано с оптимизираната аеродинамика (Сх: 0.28, Sсх: 0.64) и намаленото тегло, двата турбо бензинови двигателя с работен обем 1,2- и 1,6 литра, генериращи съответно 130 и 155 к.с., и четирите 1,6- и 2,0-литрови HDi дизелови двигатели с мощност между 92 и 150 к.с., някои от които вече отговарят на новия Евро 6 еко стандарт, осигуряват на новия Peugeot 308 SW много добри нива на емисии: изключителният 3-цилиндров, 1,2-литров турбо бензинов PureTech е-THP двигател със 130 к.с. отделя 109 г/км, докато новата BlueHDi 1,6-литрова версия със 120 к.с., оборудван с 6-степенна механична скоростна кутия, изразходва само 3,2 л/100 км в комбиниран цикъл, а CO2 емисиите от 85 г/км поставят рекорд в сегмента.

В Женева Peugeot представя своята нова BlueHDi Diesel технология, с която вече са оборудвани няколко версии на PEUGEOT 308, 308SW и 508. Обединяваща по изключителен начин SCR (Selective Catalytic Reduction) и FAP (филтър за твърди частици с добавка), тя позволява емисиите NOx от е-HDi двигателите да бъдат намалени с до 90%, емисиите CO2 и разходът на гориво да бъдат оптимизирани, и едновременно с това осигурявайки неутрализирането на  99,9% от отделяните частици. Технологията BlueHDi вече спокойно отговаря на еко стандарта Euro 6 за дизелови двигатели и постепенно ще бъде въведена във всички дизелови модели на марката. Използвана за първи път в 508 BlueHDi 2.0 180, новата AISIN 6-степенна автоматична скоростна кутия от трето поколение са предлага и за 308 SW, куплирана с двигателя BlueHDi 2.0 литра 150.

Друга ясна илюстрация за напредъка по отношение опазването на околната среда и препозиционирането към по-луксозния клас автомобили е хибридната HYbrid4 Diesel технология, чиято световна премиера бе през 2012 в 3008 HYbrid4, след това внедрена в 508 RXH и 508 HYbrid4. Със задвижването HYbrid4 Peugeot има предложение, което е ненадминато по отношение на екологичните показатели и усещанията при шофиране. Трите модела HYbrid4 вече са привлекли повече от 36 000 клиенти.

На щанда на Peugeot в Женева посетителите ще могат да се възхитят на друга илюстрация на опита на марката по отношение на дизайна и изживяванията по време на шофиране. Изключителният RCZ R, подсилената версия на емблематичното спортно купе RCZ, което вече привлече повече от 57 000 ентусиасти, се превърна в най-мощния сериен сериен автомобил в историята на марката. Неговият нов 1,6-литров двигател с 270 к.с. – рекорд за специфична мощност в категорията – отговаря на еко стандарта Euro 6 и отделя емисии CO2 от само 145 г/км, поставяйки RCZ R на нечувано до момента ниво за динамика и ефективност.

308 R Concept, ултраспортен концептуален автомобил, радикализира чистотата и стилистичната самоличност на серийния автомобил. Той е с двигателя от RCZ R: 1,6-литров, 4-цилиндров мотор, от който инженерите на Peugeot Sport са извлекли 270 к.с., което е рекорд за специфична мощност в категорията от близо 170 к.с. на литър.

Няма съмнение, че публиката ще се тълпи около 208 T16 Pikes Peak: 25 години след първата победа на Ари Ватанен в известното планинско изкачване с 405 T16, зад волана на вече легендарния 208 T16 Pikes Peak, върховната версия на 208 (3,2-литров, V6 битурбо, 875 к.с. на 875 кг, 0 до 100 км/ч за 1,8 секунди ) седна деветркратния WRC шампион Себастиен Льоб, който разби рекорда на 20-километровото изкачване, записвайки време от 8:13.878 минути.