Начало Автомобили Peugeot възражда легендата GTi, вади и луксозно 208

Peugeot възражда легендата GTi, вади и луксозно 208

289
0
208,Peugeot,женева

На предстоящото изложение в Женева френската компания Peugeot ще фокусира вниманието на публиката с напълно новия си компактен модел 208.
Освен стандартната версия обаче, компанията е приготвила и още две версии на модела, все още концептуални.
Първата е спортната 208 GTi, явяваща се идеологически наследник на произвеждания през 80-те години на миналия век изключително успешен модел 205 GTi.
Последният най-мощен вариант в гамата бе 207 RC, на ето че сега ще има и негов наследник, защото макар и концепт, колата е почти готова за серийно производство.
Най-важното в този модел е разбира се двигателя – тук той е аналогичния агрегат, познат от купето Peugeot RCZ.
Мощността на 1,6-литровия турбоагрегат е 200 к.с. и е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.
Освен по двигателя, Peugeot 208 GTi се различава от стандартния хечбек по сдвоените ауспухови тръби, аеродинамичните елементи на каросерията, табелките с надпис GTi на радиаторната решетка и задната колона, както и с уникалните 18-цолови джанти. Други промени в технически аспект са усилените спирачни механизми и увеличената с 36 мм. следа.
Очакват се и аналогични динамични характеристики с купето RCZ – от 0 до 100 км/ч за около 8 сек. и максимална скорост от около 225 км/ч.
Вторият концептуален модел на Peugeot ще е суперлуксозна версия на хечбека, близка по дух до ситроеновския DS3.
Peugeot 208 XY има уникална боя на каросерията, наречена Pulsion, която има свойството да променя отенъка си в зависимост от осветлението. За тази цел са нанесени 16 слоя боя и лак върху панелите.
Другите разлики спрямо стандартния модел са нови 18-цолови джанти, стъклен панорамен покрив, светодиодни фарове, хромирани детайли в екстериора, като и различна радиаторна решетка и раздути арки на калниците.
В салона на хечбека е използвана тъмно-червена и сива кожа, с които са тапицирани централната конзола, панелите на вратите, воланът и скоростния лост и тавана. За осветление на интериора е използвана „атмосферна“ светлина, както и метални декоративни елементи.
За задвижване на концепта е предвиден 1,6-лотров двигател с мощност 115 к.с.