Начало Автомобили Пежо показа новия си бестселър

Пежо показа новия си бестселър

148
0
208,Пежо

Моделите на Peugeot, започващи с двойка в обозначението, са били винаги безспорния бестселър на компанията. Започвайки с легендарния 205, неговия наследник 206 (над 7 млн. продажби) и настоящия представител в сегмента В – 207. Големи надежди французите възлагат и новото поколение, получило логичното обозначение 208. Неговата универсалност (ще бъде представен с шест типа каросерии) би трябвало да впише още една ярка страница в историята на марката.
Със стартирането на продажбите в началото на следващата година ще се предлагат първоначално двете най-търсени модификации – хечбек с три и пет врати.
В тях дизайнерите са постигнали невероятна хармония, макар че двете модификации забележимо се различават една от друга, основно в страничните релефни повърхности. Новите фарове с причудлива форма, релефният преден капак и обилието от оригинални детайли предразполагат към едно по-внимателно вглеждане.
Интериорът е оформен в не по-малко оригинален стил и като че ли придава леко спортно усещане с новия, по-малък волан, напълно преосмисленото приборно табло с козирка, ниско разположените седалки и високият скоростен лост. Цветният сензорен дисплей на мултимедийната система пък изглежда доста креативно.
За разлика от последните модни тенденции, новия 208 е станал по-строен. Това се отнася както за размерите му, така и за теглото. Олекнал е с цели 110 кг. (базовата версия тежи 975 кг.), а дължината му е намалена със 7 см и 1см. е по-тесен. Но това въобще не е повлияло на вътрешното пространство, даже напротив. Салонът е преоразмерен напълно и е постигнато увеличено с пет сантиметра разстоянието за краката на задните пътници. Даже обемът на багажника е нараснал, макар и не особено. Коефициентът на въздушно съпротивление е намален от Сх – 0,30 до 0,29 спрямо предшественика. По-леката и обтекаема конструкция пък обещава да бъде по-ефективна.
Друга интересна подробност в Peugeot 208 е това, че за 25% от конструкцията на колата са използвани екологично чисти материали, които са или преминали вторична обработка или с естествен произход. Такива са например задната броня и задвижващия агрегат (двигател и трансмисия), като само при производството на бронята се икономисват 1600 т. течни горива годишно.
Гамата двигатели е пословично обширна за марката – пет дизелови модификации (1,4 е 1,6 литра) и две бензинови. Четири от турбодизелите стандартно се предлагат със система Старт/Стоп, което личи от допълнението e-HDi в названието. Двата бензинови мотора съ изцяло нови, 3-цилиндрови с обем 1,0 и 1,2 литра с предполагаемо мощност от 75 и 100 к.с.
Очаква се и с новото Peugeot 208 да бъде възродена модификацията GTi, която ще се задвижва от 1,6-литров турбоагрегат с мощности 156 и 207 к.с.
Официалната премиера на модела ще се състои през пролетта на автомобилното изложение в Женева.