Начало Избрани Пилоти от F1 разкритикуваха късното разрешение за използване на DRS

Пилоти от F1 разкритикуваха късното разрешение за използване на DRS

1791
0
Имола 2022
снимка, Пирели

Решението на рейс контрола да забави активирането на DRS в Гран при на Емилия Романя беше критикувано от няколко пилоти от F1. Те смятат, че са загубили доста време заради късното разрешение за използване на системата за подвижно задно крило.

Състезанието на Имола започна при влажни условия, което накара представителите на ФИА да активират DRS по свое усмотрение. 

Със сигурност миналогодишната тежка катастрофа между Джордж Ръсел и Валтери Ботас при подобни условия е повлияла на решението на официалните лица да отложат използването на системата DRS. В крайна сметка пилотите получиха разрешение да използват помощното средство при изпреваряне в 35-тата от общо 63 състезателни обиколки Това бе приблизително 15 тура след като пилотите започнаха да сменят гумите интермедия със сликове.

Няколко пилоти от F1 обаче бяха недоволни от закъснялото обявяване на решението на рейс контрола. Според тях то е попречило на напредъка им. В допълнение на пистата Имола имаше само една определена зона за използване на системата DRS.

Исках DRS, защото щях да изпреваря Ланс [Строл]“, каза Естебан Окон от екипа на Алпин.

„В един момент имах мега възможност, защото болидът пред него беше изчезнал. Аз бях точно зад Ланс и щях да го изпреваря. Така от тази гледна точка беше малко разочароващо. Смятам, че беше безопасно да го използваме преди това.“

Състезателят на Уилямс Алекс Албон също смята, че  системата DRS е трябвало да бъде активирана много по-рано.  От другата пилотът от тайландски произход призна, че това е било трудно решение.

Искаше ми се да дойде по-рано, защото имаше шест или седем обиколки, в които бях много по-бърз от колите пред мен“, каза той.

Знаех, че с нашето ниво на притискане веднага можехме да изпреварим тези автомобили с DRS. Бях малко разочарован от факта, че бе взето твърде късно решение за използването на подвижното задно рило. Искаше ми се изобщо да не използваме DRS през цялата състезателна дистанция.“

Междувременни Даниел Рикиардо прибягна до втори питстоп заради липсата на DRS. Пилотът на Макларън имаше контакт с Карлос Сайнц, заради който се озова в дъното на колоната.

Бях просто зад колоната и не правих нищо много. Просто исках да активират DRS.“ разказа Рикиардо.

Не знам защо чакаха толкова дълго време, за да позволят използването на системата. Определено на пистата нямаше много изпреварвания.“

„На практика нищо не се случваше. Решихме да сложим твърди гуми,  само за да видим дали това ще ни даде предимство, ако някой пред нас отпадне.“

От друга страна, Себастиан Фетел се съгласи с късното решение за използването на DRS. Според състезателя на Астън Мартин, условията на пистата извън състезателната линия са били твърде несигурни.

Нямате представа как изглежда, когато се спуснете там. Самата линия се стеснява все повече. Освен това скоростта е много висока, каза четирикратният световен шампион.

„Сянката на дърветата около трасето ни затруднява да разграничим сухото от влажното. Много лесно може да се получи инцидент, както в случая с Джордж и Валтери през миналата година. Така че не мисля, че щяхме да спечелим нещо, ако можехме да използваме системата DRS няколко обиколки по-рано.“