Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите на Ферари най-бързи във втората сесия в Азербайджан

Пилотите на Ферари най-бързи във втората сесия в Азербайджан

2945
0
Себастиан Фетел
Себастиан Фетел, снимка: Ферари

Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел бяха най-бързи във втората тренировка за Гран при на Азербайджан. По-добрият резултат записа Льоклер, който изпревари съотборника си с 0.324 сек.

Колите на Ферари изглежда имаха предимство спрямо тези на Мерцедес в Баку. Третият Хамилтън изостана на 6 десети от Шарл, а Ботас на над 1 секунда. Между пилотите на Сребърните стрели се вклини Макс Верстапен с Ред Бул.

Втората тренировка започна по график в 16:00 часа българско време. Имаше предположения, че тя може да бъде отложена за по-късно след проблемите с откъсналата се шахта в първата и нуждата от проверка на всички около 300 шахти на трасето.

Обяснението на състезателния директор Майкъл Маси беше, че е ставало въпрос за трудно откриваем проблем със закрепването на въпросната шахта в долната част. И той е станал очевиден едва след началото на сесията.

Очаквано пилотите бяха много активни в тренировката от самото начало заради почти изцяло изгубената първа сесия. Ботас и Хамилтън веднага излязоха на пистата с гуми медиум, като Валтери се завъртя още в първия си опит за бърз тур.

В следващия Ботас пък изпусна спирането за първия завой, но се опази от удар в стената.

Люис записа първата бърза обиколки с гуми медиум, след което постижението му беше подобрено от Грожан, Райконен и Магнусен.

На два пъти грешки допусна и Даниел Рикиардо, като трасето беше много прашно. Междувременно начело излезе Льоклер с Ферари – 1:46.144 мин. Хамилтън подобри това постижение с 34 хилядни. Веднага след това обаче и шампионът допусна грешка и излезе в зоната за сигурност.

Льоклер подобри значително върховия резултат до момента, като в бързия си тур обаче сбърка в бавната част на трасето и се удари леко в стената с левите гуми. Веднага след това обаче Ланс Строл катастрофира на завой 2. Това доведе до спиране на тренировката за 10 минути.

След подновяването й Фетел също излезе от пистата, като пилотът на Ферари беше с гумите софт. Льоклер пък подобри с повече от 1 сек времето си и слезе до 1:43.598 мин. Ботас изостана на 0.7 сек, а Хамилтън на цели 0.8 сек.

Фетел бе по-бърз от пилотите на Мерцедес, но пасивът му спрямо Шарл бе 0.6 сек.

С помощта на въздушната струя на Фетел, роденият в Монако пилот подобри резултата си с още 0.2 сек. В тази ситуация пилотите на Скудерията използваха ефекта на изтеглянето. Себастиан, с помощ от Льоклер, оглави класирането с 1:43.196 мин, с 0.180 сек пред съотборника си. Лидерството му в сесията не продължи дълго, като Льоклер стана първият пилот с време за обиколка под 1:43 мин.

Фетел бе на 0.3 сек, а Хамилтън на 0.6 сек. Четвъртият Ботас изоставаше на над 1 секунда. Изненадващо 5-и беше Алекс Албон от Торо Росо. Той бе пред Гасли и Верстапен, но с по-бързите гуми софт срещу медиум за Макс.

Холандецът също направи опит със софт. Това го изведе на 4-а позиция, пред Ботас. Гасли и Даниел Рикиардо пък станаха поредните пилоти, които изхвърчаха от пистата. И двамата се отърваха без удар в мантинелите.

Половин час преди края на сесията започнаха състезателните симулации с много гориво и меки гуми.

В тях Льоклер имаше също най-доброто темпо, но опитите на пилотите бързо бяха прекъснати от катастрофата на Дани Квят. Пилотът на Торо Росо тъкмо бе излязъл на 6-а позиция, но се удари на завой 7. Тренировката беше спряна, като предна лява спирачка на руснака се запали.

В последните 15 минути пилотите продължиха състезателните си симулации. В тях пилотите на Мерцедес показаха добро темпо с медиум гуми, но не бяха на нивото на тези на Ферари. В самия край Хамилтън и Магнусен не се разбраха и едва не се сблъскаха.