Иван Тенчев, Имола
Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц ще анализират с екипа си грейнинга, който повлия и на двамата в спринта на пистата Имола. Льоклер загуби победата в скъсената надпревара заради проблема с гумите, който му коства скорост. Той предположи, че в началото след старта е натиснал малко повече и това му коства първото място.
„Не знам точно… Но може би натиснах малко повече в първите завои, за да остана пред Макс [Верстапен] и това не им се отрази добре“, самокритично коментира роденият в Монако пилот действията си тази вечер пред медиите. „Накрая имах проблем с тях. Трябва да анализираме всичко за утре, защото трябва да сме сигурни, че сме готови“.
„Деградацията беше малко по-голяма. Това бе странно, не очаквахме подобно нещо“, допълни Льоклер
#F1 Sprint 🏁@Charles_Leclerc will start from P2 in tomorrow’s #ImolaGP
What a comeback by @CarlosSainz55, from P10 to P4 🤩🙌
Domani daremo tutto per i nostri #Tifosi 💪#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/OZxHtR7OTo
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 23, 2022
Сайнц компенсира в голяма степен грешката, която допусна във вчерашната квалификация на Имола
Той бе десети на стартовата решетка, след като заради катастрофата си не успя да участва в Q3. На финала на спринта испанският пилот на Ферари бе четвърти и също отбеляза необходимостта от анализ на грейнинга.
„Наваксах възможния максимум от места за днес. Беше солидно състезание, нямаше проблеми. Просто продължавам да уча колата, продължавам да откривам нови неща – особено тук на сухо, тъй като имахме много малко обиколки на суха писта. Но състезанието ни бе позитивно. Единственият негатив бе, че Ред Бул изглежда имаха малко по-високо темпо от нас. Ще трябва да се постараем да намерим повече скорост на сухо, ако искаме да се борим с тях.“
„По отношение на грейнинга част от него може да се изчисти с каране. И може би малко по-фино настройване на колата, каквото можем да пипаме. Няма много възможности, но ще дадем всичко от себе си, за да видим как може да съхраним предните си гуми. Грейнингът тук като че ли е по-зле при нас, отколкото при Ред Бул“, допълни испанският пилот на Ферари.
Колите са в закрит парк от снощи и по тях не могат да се правят големи промени до началото на утрешното състезание. Това в голяма степен ще играе решаваща роля в надпреварата, в която обаче, както отбеляза и Макс Верстапен, ще е с използване на различни типове гуми.
This view ❤️
Finally reunited with these amazing #Tifosi ✨🏎#essereFerrari🔴 #ImolaGP pic.twitter.com/VWagxP6HNb
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 23, 2022
Финиширалият трети Серхио Перес заяви от своя страна, че изобщо не се притеснява от използването на различни гуми утре и че колата му е достатъчно силна при всякакви условия.
„Мисля, че имаме бърза кола, добре работеща с гумите при всички обстоятелства. Ще се стремим към двойна победа утре. Днес направихме отлична стъпка напред“, заяви мексиканецът, който от 7-ми на старта завърши трети.