Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул RB18 предизвика сериозно внимание с появата си на писта

Ред Бул RB18 предизвика сериозно внимание с появата си на писта

9313
0
Макс Верстапен, Ред Бул RB18
Макс Верстапен с Ред Бул RB18 на Каталуния; снимка: Спас Генев

Ред Бул RB18 предизвика сериозно внимание с първата си официална поява на писта. Отборът от Милтън Кийнс направи представяне по-рано през февруари, но то бе насочено към обявяване на новия основен партньор на тима. Автомобилът приличаше далеч повече на концептуалния модел, демонстриран от Формула 1 на пистата Силвърстоун миналия сезон. Затова излизането на RB18 на писта бе очаквано с голямо нетърпение и не разочарова нито феновете, нито експертите. Решенията на Ейдриан Нюи за болида, с който Макс Верстапен ще защитава титлата си от сезон 2021, вече се обсъждат не само в пресцентъра на пистата Каталуния.

Верстапен кара днес за Ред Бул на трасето до Барселона

Половин час след началото на първия ден изпитания единствено Хаас не се бе появил още на пистата. От останалите 9 коли 5 записаха времена, а 4 имаха поне по две опознавателни обиколки. Сесията откри Джордж Ръсел, който буквално 5 секунди след отварянето на питлейна излезе от бокса с новия Мерцедес F1 W13. 24-годишният англичанин направи и дълга серия от обиколки (над 15) преди да се върне в гаража.

Първата работа на отборите от Формула 1 бе да проверят дали всички системи по колите работят. Техническият директор на Макларън Джеймс Кий обясни по-рано, че програмата се състои от три фази. В първата се проверява буквално дали автомобилът върши това, което се очаква от него. Във втората се преценява дали посоката на развитие, която вече тече, е правилна. Накрая екипите получават горе-долу идея за разпределението на силите.

Всички се презастраховаха вече многократно с коментара, че времената от изпитания не са важни и ще се разбере кой къде е чак през първия състезателен уикенд. Тестовете обаче несъмнено дават представа за ситуацията. Кий допълни, че отборите оглеждат решенията на съперниците. И според него, и според шефа на Ферари Матия Биното това може да повлияе по-нататъшното развитие на болидите през годината.

В края на първия час тестове Шарл Льоклер бе начело с 1:21.718 мин (17 обиколки). Следваха Ръсел – 1:22.655 (20 об.), Юки Цунода – 1:22.692 (12 об.), Верстапен – 1:23.038 (19 об.), Фернандо Алонсо – 1:23.317 (10 об.), Ландо Норис – 1:23.693 (8 об.) и Себастиан Фетел – 1:25.007 (8 об.).