Уличната писта в Джеда е поредното ново попълнение в календара на Формула 1
Саудитска Арабия ще е 34-ата държава, която ще е домакин на кръг от Формула 1. От Пирели са избрали трите типа в средата на гамата си за Гран при. C2, C3 и C4 ще са съответно хард, медиум и софт през уикенда за поредния старт в Близкия изток.
Джеда е втората напълно нова писта в тазгодишния календар на Формула 1 след Катар. Докато трасето Лосаил обаче е добре познато от други шампионати, то това в Саудитска Арабия е специално създадено за F1. Самата конфигурация бе довършена съвсем скоро, а около цялата писта и до момента текат довършителни работи. На практика за Джеда няма реална информация – цялата предварителна подготовка е извършена въз основа на предоставена от организаторите информация, карти и симулации.
Here we go! 🤩
The final 5️⃣ days until we find out who will win the 1st #F1 stc #SaudiArabianGP! 🏆🇸🇦
Who will be cheering on Sebastian Vettel at the #JeddahCornicheCircuit? 🙌#OvertakeTheFuture #نسابق_المستقبل
— F1 stc Saudi Arabian GP (@SaudiArabianGP) November 30, 2021
Пистата в Саудитска Арабия е дело на архитектурното студио на Херман Тилке
Това ще е първото истинско улично трасе от Баку – надпреварата в Азербайджан бе през юни. Дълга е 6,174 км, което я прави втората по дължина конфигурация в календара след белгийската Спа-Франкоршамп (7,004 км). Симулациите предвиждат средна скорост от над 250 км/ч, а това нарежда Джеда на втора позиция след Храма на скоростта – Монца (Италия). Има 27 завоя, един от най-натоварващите от които е №13. Той е с 12 градуса вираж и се очаква сериозно да натоварва гумите.
Някои участъци са доста тесни и мантинелите са близо до пистата. Това е характерно по принцип за уличните писти и често води до инциденти, съответно до излизане на кола за сигурност, което влияе на стратегиите.
Гран при на Саудитска Арабия ще се проведе на осветление – стартът е в 20:30 часа местно време
Това означава, че температурата на пистата ще е различна от тази в две от трите свободни тренировки. Първата и третата сесия ще се проведат точно на здрачаване, след което градусите падат. Очаква се топло време, но с висока влажност – Джеда е курорт и пистата е разположена близо до брега.
„Джеда вероятно е най-голямото неизвестно, пред което се изправяме тази година“, посочи спортният директор на Пирели Марио Изола. „Пистата е довършена съвсем скоро преди самото състезание. В резултат на това можехме да разчитаме единствено на симулации от F1 и от отборите, както и на собствените си калкулации, за да изберем необходимите гуми. Тази улична писта изглежда ще е доста различна от всичко останало – високите скорости и бързи завои ще играят роля за поведението на гумите.“