Пирели обяви какви гуми ще се използват в първите три старта от сезон 2024 в F1. Италианският производител не променя избора си за уикендите в Близкия изток, докато в Австралия залага на най-меките продукти от гамата си.
Пирели реши да се придържа към настоящата спецификация на гумите си и през следващата година. Следователно отборите и пилотите ще нямат да изпитат толкова затруднения, както беше през последните две кампании. Тази година Пирели направи някои промени в продуктите си заради по-големите нива на притискане, генерирани от болидите. Решението на италианците бе приветствано от екипите и повечето състезатели.
Вчера Пирели реши да обяви какви смеси са избрани за първите три старта за 2024 г. Това се случва повече от 2 месеца преди началото на тестовете в Бахрейн. Малко след това пистата в островната държава ще открие 75-тия сезон в историята на F1
Пирели реши да не предлага сместа C0. Тя бе представена в началото на тази година, но не бе използваха в нито един рейс уикенд. Затова италианската компания реши да се откаже от по-нататъшно развитие на този тип гума.
Подобни на миналата година, Пирели използва най-твърдите продукти от гамата си, а именно- C1, C2 и C3. Две седмици по-късно идва надпреварата в Саудитска Арабия. Там ще се използва използват смесите C2, C3 и C4, както бе и през тази година.
По-голяма промяна ще настъпи в третия кръг за сезон 2024 в Австралия. Там Пирели ще предостави най-меките си смеси, а именно C3, C4 и C5. Целта на този ход е да намали проблемите със загряването на гумите, които повлияха на късните етапи на тазгодишното състезание. От Пирели се надяват, че промяната ще открие и повече стратегически възможности.
Решението на Пирели да се придържа към същите гуми през следващата година дойде след промяната по средата на сезона през 2023. Тогава италианците представиха нова конструкция на някои от продуктите си, която дебютира на Силвърстоун.
Пирели направи оценка на промените в гумите заключителните етапи на годината. В крайна сметка тестовете върху тях не доведоха до очакваните стъпки напред.
В Япония бяха изпробвани прототипни гуми С2. Няколко седмици по-късно в Мексико се появя преработена смес C4. Въпреки това нито един от тези прототипи не бе признат за достоен за използване.
От Пирели няколко пъти промениха конструкцията на своите гуми, за да се справи с постоянно нарастващите нива на притискаща сила. Марио Изола обаче не се съмнява, че настоящата спецификация може да се справи с всичко, което ще им бъде подхвърлено през 2024 г.
„Ако погледна симулациите, които получихме през юни, с настоящата конструкция можем да се справим с това ниво на натоварване. Но тази година например болидите успяха да постигнат по-високо ниво на ефективност или притискаща сила в сравнение със симулациите по-рано през годината“, каза Изола.
Already looking ahead to #F1 2024 👀
Compound selections for the first three races of next year have been revealed!
More info 👉 https://t.co/A3QEkKVZf5 #Fit4F1 pic.twitter.com/J4rMzLEd30
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 1, 2023