Пирели продължава да търси причините за проблемите с гумите по време на уикенда в Катар. Италианската компания ще занесе в своята централа в Милано част от смесите, използвани по време на уикенда в Лосаил. Целта на Пирели е да елиминира всички грешки, допуснати през миналата седмица.
От Пирели са принудени да предприемат действия заедно с ФИА. В края на миналия уикенд бе направен микроскопичен анализ на гумите, използвани в Катар. Той разкри по-бързо износване отделяне на страничните стени, което можеше да доведе до спукване
Пирели подозираше, че проблемът е причинен от високите натоварвания, които гумите са получавали от пирамидалните бордюри, инсталирани около обновената писта в Лосаил. ФИА реши да предприеме мерки, чиято цел бе да се избегне рискът от опасност за пилотите по време на Гран при. Така в крайна сметка беше наредено, че гумите могат да работят не повече от 18 обиколки. Това на практика принуди пилотите да правят поне по три спирания във вчерашната надпревара.
Пирели планира да транспортира своите гуми за по-подробен анализ в Милано, за да види какво още може да се разбере. В същото време Марио Изола смята, че най-големият извод от събитието в Катар не е свързан с техническите аспекти на гумите. Той предполага, че е трябвало да има по-добра комуникация между F1, ФИА и Пирели по отношение на обновяването на трасето в Катар. Това доведе до нов асфалт и доста спорни бордюри.
„Трябва да подобрим комуникацията. Трябва да въведем и система, в която при промени на дадено трасе да се включват различни заинтересовани страни, за да се разбере дали това ще окаже въздействие върху някоя от тях“, каза Изола.
„Не говоря само за Пирели и F1. Когато проектираш една писта, очевидно планираш да работиш в различни категории като F1 и MotoGP например. В този случай защо да не се включат и представители от мотоциклетната федерация. Тук трябва да споменем Мишлен, няколко производители на гуми, както и хората, които проектират пистата? Трябва да подобрим комуникацията, за да можем да предвидим проблемите“, добави спортният директор на Пирели за F1.
От Пирели са предоставили доклад на ФИА след края на състезанието в Лосаил през 2021 г. Един ключовите фактори, който трябва да бъде по-добре разбран от всички страни, е защо съветите на италианската компания не са били взети под внимание при промените на трасето
Тази година пистата в Катар претърпя сериозна реконструкция. Тя доведе до това, че проблемните бордюри за 2021 г. , които са високи 50 мм, бяха доближени до пистата, а не както преди. Това ги постави още по-близо до самите автомобили, които сега са с граунд ефект.
Изола спомена, че проблемите с бордюрите в Катар са били обсъждани по време на уикенда.
„Да, разменихме някои мнения с ФИА. Очевидно преди две години имахме сходен проблем, след който предоставихме доклади. Но ние научихме доста късно за тези бордюри. Затова беше твърде късно да предприемем някакви действия.“
Спортният директор на Пирели също така каза, че анализът в Милано ще помогне на компания да разбере дали е имало проблеми със смесите, използвани в Катар.
„Предпочитаме да ги изпратим обратно в Италия и да направим подходящ анализ. Това, което можем да направим на пистата не е много точно, защото нямаме време. Трябва да демонтираме зоната за монтаж и всичко останало Ето затова е по-добре да отделим подходящото време за извършване на анализа“, завърши Марио Изола.
Describe the #QatarGP in one word? Hot 🥵 #Fit4F1 pic.twitter.com/wcnF7sKZxk
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 8, 2023