Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели очакват 2-3 питстопа на болид в Гран при на Австралия

Пирели очакват 2-3 питстопа на болид в Гран при на Австралия

41
0
гуми,Пирели

Пирели очакват по 2 или 3 питстопа на болид в Гран при на Австралия.

Първият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. ще се проведе в края на тази седмица (на 16 март). Италианската компания разработи напълно нови гуми за предстоящия сезон, като това е четвъртата гама от влизането й в спорта. За пистата Албърт парк в Мелбърн ще бъдат доставени типовете медиум (с маркировки в бяло) и софт (в жълто), които според Пирели ще паснат най-добре на трасето.

Промяната в правилата е най-радикалната в модерната Формула 1 и ние създадохме напълно нови гуми за болидите през 2014 г. – коментира спортният директор Пол Хембри. – Предсезонните тестове показаха какво огромно предизвикателство са тези нови правила за всички. Ние се трудихме упорито още от миналата година, за да се справим и да създадем подходящи за новото поколение болиди спецификации. Те са с нови конструкции и смеси, благодарение на които е намалено износването, а е запазено нивото на представяне. Очакваме две до три спирания в бокса на кола в Мелбърн. По-точни предвиждания обаче ще можем да направим, след като видим как вървят колите в свободните тренировки.

Пистата Албърт парк е домакин на Гран при на Австралия от 1996 г. насам. Сцеплението на нея е ниско, а в началото настилката е доста хлъзгава, тъй като не е постоянно трасе. Това увеличава шанса за превъртане на колелата и съответно води до по-висока степен на износване. Има няколко зони със сериозно спиране, където могат да бъдат блокирани и повредени предните гуми, а от там да се стигне до влошаване на баланса и неравномерно износване.

През 2014 г. ще трябва да се взимат предвид и преценяват и ефектите от новата система brake-by-wire (подробности за нея може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 169). Най-натоварена в Мелбърн е задна лява гума – завоите са 10 десни и 6 леви.

Миналата година надпреварата бе спечелена от Кими Райконен, който тогава караше за Лотус. Световният шампион за 2007 г. потегли от седма позиция на грида и използва стратегия с два питстопа, като стартира с гуми суперсофт и сред това направи две серии с медиум. Останалите пилоти в топ 6 бяха с по 3 бокса.