Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели очакват отново доста спирания в бокса

Пирели очакват отново доста спирания в бокса

36
0
Дженсън Бътън

Гуми от типовете хард и софт ще предостави на отборите от Формула 1 Пирели за предстоящата Гран при на Великобритания. Изборът бе потвърден миналата седмица и с тези смеси тимовете и пилотите ще трябва да посрещнат предизвикателствата на бързите завои на Силвърстоун, където аеропритискането има по-голямо значение от чисто механичното прилепяне.

Комбинацията хард/софт е най-използваната през сезон 2011 г. досега – първите пет надпревари бяха точно с тези гуми и екипите ги познават вече доста добре, макар че най-твърдата смес претърпя известни модификации.

За Пирели пък стартът в Англия не е изцяло домашен като за цели 8 от 12-те настоящи отбора, но пък те имат логистичен и дистрибуционен център в Дидкот (където се намираше старата фабрика на Уилямс), намиращ се на около половин час път от Силвърстоун.

Последните промени по трасето пък го направиха 5,891 км и сега единствено обиколката на белгийската Спа-Франкоршамп е по-дълга (7,004 км). Високата скорост и променливото време превръщат 52-ата тура на надпреварата в сериозно изпитание и за пилотите, и за гумите им.

В петък пък всички ще имат по два комплекта от типа медиум за тестове, за да изпробват поведението им на Силвърстоун.

Избраните смеси ще дадат на отборите необходимата издръжливост, за да се справят с изискванията на трасето. Със софт би трябвало да демонстрират чистата си скорост. Изборът на стратегия ще има ефект и върху квалификацията, и върху състезанието, така че още в събота би трябвало да имаме ясна идея какво правят отборите. Каквато и тактика да изберат – дълги серии от обиколки или спринтове – би трябвало всички да са доста близо към финала на надпреварата, а това е един от най-интригуващите елементи в тазгодишната Формула 1. Трудно е, разбира се, да се правят точни прогнози, тъй като на Силвърстоун никога досега не сме тествали. Освен това във Великобритания може да завали във всеки един момент и това автоматично изключва значението на стратегиите – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.