Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели отбелязва завръщането на F1 в Маями със специална шапка

Пирели отбелязва завръщането на F1 в Маями със специална шапка

544
0
Гран при на Маями 2024
снимка, Пирели

Гран при на Маями е шестия кръг от сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на улична писта, разположена около Хард Рок Стейдиъм. Събитието във Флорида ще бъде специално за Пирели. Италианската компания ще представи специална шапка, която ще бъде дадена на пилотите, финиширали на подиума.

Гран при на Маями е едно от най-новите попълнения в календара на F1. Състезанието се провежда за първи през 2022 г. и най-накрая сбъдна желанието на Либърти Медия. Американската компания загуби много време, докато намери подходящо място за трасето, което да приеме F1 старт. То е с дължина 5.412 км и разположено в Маями Гардънс. Временната писта в Маями преминава покрай прочутия Хард Рок Стейдиъм, който е домакин на мачовете на отбора от НФЛ Маями Долфинс. Това е и първият от общо три старта през този сезон, който се провежда на територията на САЩ

Тази година със сигурност ще има нещо ново в Гран при на Маями. Трудно е да се каже дали това ще бъде свързано с пилотите, тъй като Макс Верстапен отново ще бъде твърд фаворит за победата. Нидерландецът спечели предишните две издания на Гран при на Маями.

Независимо от това кои трима пилоти ще се качат на върха, всички те ще носят специално издание на шапката за подиума. Тя се предоставя от Пирели на първите трима финиширали в състезанието, както и на представителя на отбора-победител. Тюркоазеният цвят на шапката е вдъхновен от водите, които граничат с плажовете на града. Той също така включва стилизирана палма, която е очевидна емблема на Маями, както и звездите и райетата на знамето на Съединените щати.

Дългото 5.412 км трасе в Маями включва 19 завоя, три дълги прави и три DRS зони. Максималната скорост може да надхвърли 340 км/ч. Има и някои промени във височина на пистата. Основната е между завои 13 и 16. Там трасето се издига и спуска, докато преминава през изходна рампа и под различни надлези. Към шикана в завои 14 и 15 има изкачване с гребен в средата, преди пилотите отново започват да се спускат надолу.

Всеки от трите сектора има собствен характер. Това прави обиколката в Маями доста интересна. Първата част може да се похвали с осем високоскоростни завоя, докато вторият сектор има дълга права и няколко нискоскоростни завоя. Финалният участък до финалната линия се състои от права и три плавни завоя. Има две състезания, на които може да се базира статистиката в F1. Тя показва, че Гран при на Маями е в средата на таблицата, когато става въпрос за броя направени изпреварвания. Що се отнася до силите и натоварванията, на които са подложени гумите, пистата е оценена на средно и ниско ниво.

Пирели залага на средните по твърдост гуми от гамата си в Маями- С2, С3 и С4. Те са съответно хард, медиум и софт.  Пистата в Маями беше преасфалтирана преди миналогодишното състезание и с е много гладка повърхност. Заради това тя предлага доста ниско сцепление. Тази характеристика, която се усложнява от факта, че не се използва за други състезания в останалото време от годината. Това води до много значителна еволюция на трасето и е възможно да се появи грейнинг при средно твърдите и меките гуми на Пирели

Климатът в Маями е тропически. Температурата на въздуха обикновено надвишава 25 градуса по Целзий като много често достига. До момента рекордът за F1 е 33 градуса. През първите десет дни на май обикновено е слънчево. Разбира се,  има вероятност за внезапна промяна на времето. Това може да доведе до дъждове или гръмотевични бури в един от два или три дни.

Вятърът в Маями е типичен морски бриз с пориви до 50 км/ч. Средният брой на дните през май, в които температурата надвишава 30 градуса, се е увеличил от 13 дни през 90-те години на миналия век до 23 дни през последното десетилетие. Миналата година повърхността на пистата достигна цели 55 градуса. Това беше е една от най-високите стойности, наблюдавани през целия сезон.

Що се отнася до стратегията, Гран при на Маями е класическо състезание с едно спиране. Твърдите и средните смеси на Пирели са предпочитани за използване от пилотите по време на състезанието. Миналата година Верстапен стартира от девета позиция на стартовата решетка с гуми хард след което премина на медиум. Другите двама пилоти, които се качиха на подиума – Серхио Перес и Фернандо Алонсо – преминаха по обратния ред. Те потеглиха с медиум и после сложиха хард.

Гран при на Маями е вторият спринтов уикенда за тази година. Поради това в петък сутринта ще има само един час свободни тренировки за намиране на най-добрите настройки, както и да се оцени поведението на гумите. После следва квалификацията за спринт, за да се определи стартовата решетка за кратката надпревара, която ще се проведе в събота сутрина. След това правилата на закрит парк се преустановяват за кратко, за да могат отборите да работят по автомобилите за квалификацията. В неделният следобед е кулминацията на целия рейс, а именно- Гран при на Маями.

В Маями към F1 се присъединява изцяло женския шампионат F1 Academy. На трасето край Хард Рок Стейдиъм ще се състезава и Порше Карера Къп Северна Америка.