Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пирели отговори на критиките: Екипите на практика не тестват гумите за мокра...

Пирели отговори на критиките: Екипите на практика не тестват гумите за мокра писта

2104
0
Пирели, гуми
снимка: Пирели

Гумите на Пирели за екстремно мокра писта бяха критикувани след Гран при на Япония. Макс Верстапен посочи, че те са твърде бавни и затова всички пилоти се стараят максимално бързо да преминат към интермедии.

„Принудени сме да слагаме максимално бързо интермедии, защото гумите за мокро са боклук. Простете, не толкова добри“, бе цитиран и Себастиан Фетел.

Верстапен каза почти същото и заяви, че е готов да помага за създаването на по-добри гуми за изцяло мокра настилка. Ландо Норис допълни, че големият проблем при подобни условия не е водата, а видимостта. Спортният директор на Пирели Марио Изола посочи, че липсата на повече тестове прави невъзможно развитието на гумите.

„Имаме само един вид гуми за мокра писта и едни интермедии. Те трябва да работят навсякъде – на 22 различни писти. Затова се търси максимално удобен компромис. А и нямаме кой знае какви възможности да тестваме гуми за мокро и интермедии. Работим с ФИА и отборите, но просто няма как да се правят повече изпитания, следователно не е възможно и гумите да бъдат развивани.“

„Ако си спомните предсезонния тест в Барселона – тогава намокрихме пистата за половин ден. Гумите за екстремно мокро бяха използвани съвсем малко. Всички се съсредоточават върху интермедиите“, допълни Изола

За гумите във Формула 1 обикновено се говори, когато има някакъв проблем. И по принцип отборите и пилотите пропускат да споменат, че те са направени така, както са ги поискали. От Пирели имат възможност да направят както смеси, които да изкарват броени обиколки, така и такива, които да издържат цялата състезателна дистанция. Същото важи и за гумите за мокро. При обсъждането на това какви да са типовете, се взимат предвид колко дълги станаха календарите, повишените цени на превози, производство и т.н. В крайна сметка обаче Пирели изпълнява посоченото от екипите и ФИА като изисквания за гумите.