Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Необходими са ни по-добри гуми за мокра писта

Верстапен: Необходими са ни по-добри гуми за мокра писта

1166
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 има нужда от по-добри гуми за мокра писта, за да може да се кара и при силен дъжд, коментира Макс Верстапен. Миналата неделя нидерландецът спечели втора световна титла в състезание, което бе забавено с часове заради порой. При рестарта рейс контролът нареди всички да са с гуми за екстремно мокра настилка. Пилотите обаче искаха максимално бързо да преминат към интермедии.

„Не искам да нападам никого, но според мен са ни необходими по-добри гуми за мокра писта. Ако погледнете какво е било възможно през 90-те години на XX век или в началото на 2000-те, колко вода има по пистите в някои надпревари, то разликата с настоящата ситуация е огромна. Аз бих бил много доволен да имаме по няколко дни за тестове на всякакви типове гуми, но наистина имаме нужда от по-добри такива за мокро“, заяви пилотът на Ред Бул.

„Гумите за екстремно мокро са просто бавни. Те и не извеждат кой знае колко вода. Затова всички винаги се мъчат да минат на интермедии колкото се може по-бързо. Просто защото са толкова по-бързи“, обясни още Верстапен

„Вариацията в скоростта се видя и на Сузука – бяхме с близо 5 секунди по-бързи, а това е огромна разлика. Затова никой не иска да кара с гумите за екстремно мокро. Наистина ще се радвам ако мога да помогна. Може да организираме повече тестове на мокро и да работим заедно с Пирели. Да опитаме да направим по-добри гуми, за да има възможност наистина да се кара на мокро, а не само по два тура с тези за екстремно мокро и после да се минава на интермедии. Това не може да е състезание на мокра писта – такива обикновено са надпревари, в които се надбягваме при силен дъжд.“

Жак Вилньов също посочи в коментара си след Гран при на Япония разликата между двата типа гуми

„Всеки иска интермедии, когато може да избира. По-трудно се загряват, но пък са значително по-бързи. Гумите за дъжд са с по-дълбоки канали, прегряват бързо, но дават по-добро сцепление. Ако при първия старт всички бяха с тях, нямаше да има такива проблеми“, сподели световният шампион за 1997 г.