Гран при на Маями е шести кръг за сезон 2025 в F1. Състезанието се провежда на временно трасе с дължина 5.412 км и разположено в Маями Гардънс. Този уикенд Пирели залага на една идея по-меки гуми в сравнение с миналата година. В Маями се провежда и вторият от общо шест спринта за тази година.
F1 продължава да се състезава по различни краища на света. Преди две седмици световния шампионат беше на трасето в Джеда, което минава покрай брега на Червено море. Този уикенд F1 се завръща на пистата в Маями, която е недалеч от Атлантическия океан. Това е е още едно потвърждение за наистина глобалния характер на този спорт днес.
Гран при на Маями е първото от трите състезания, които ще се проведат на територията на САЩ . От сезон 2023 насам тук се провежда и спринтова надпревара. Гран при на Маями се провежда на специално изградена за това временна писта край Хард Рок Стейдиъм. Тук е помещава отборът от НФЛ Маями Долфинс. Стадионът е и който е едно от деветте места за провеждане на турнирите от ATP Masters
Маями е и четвъртото състезание за сезон 2025, в което ще има специално издание

на шапката на Пирели за подиума. Тюркоазеното и розовото са емблематичните цветове на стила Арт Деко в Маями, които въплъщават слънчевия и тропически дух на града в щата Флорида.
Тройката гуми, избрана от Пирели е същата като тази, използвана в Саудитска Арабия: C3 като твърда, C4 като средна и C5 като мека. Подобно на Джеда, тези смеси са с една стъпка по-меки от тези през миналия сезон.
Повърхността на трасето в Маями е много гладка. Това излага гумите на умерени надлъжни и странични сили. Термичната деградация ще бъде основен фактор, тъй като се очаква температурите да бъдат много високи. Трябва да се има предвид, миналата година температурата на пистата надхвърли 55 градуса по Целзий. Пистата в Маями беше преасфлатирана през 2023 г. след оплакванията на пилотите година по-рано. Както и при другите временни писти за F1, нивата на сцепление ще се увеличават значително с напредване на уикенда. Наличието на поддържащи състезания като F1 Academy, Ферари Чалъндж Северна Америка и Порше Карера Къп Северна Америка ще допринесе за този феномен.
Досега Гран при на Маями винаги е било състезание с едно спиране, включително и миналата година. Гумите медиум бяха избрани за началния стинт от 15 от 20-те пилоти. След това което се премина основно към гумите хард, като само няколко пилоти избраха гумите софт, които всъщност показаха сравнително ниска степен на износване.
Разликата в представянето на трите миналогодишни смеси беше доста малка. Стратегията и моментът на спиране в бокса, беше повлияна от виртуалната кола за сигурност, която след това се превърна в реална. Интересно е да се види дали тазгодишните по-меки смеси на Пирели ще отворят вратата за стратегия с две спирания.
Дължината на Международния Аутодром в Маями е 5.412 км Състезанието е с дължина от 57 обиколки. Трасето включва паркинги, обслужващи пътища и някои обществени пътища. Завоите на пистата в Маями, 7 от които са десни и 12 леви. Мястото около пистата като цяло е равно. Въпреки това има вградени някои промени във височината, особено между завои 13 и 16, където пистата минава под надлези, включително входове и изходи за магистралата Флорида Търнпик. Там повърхността е малко по-неравна
Както и в Джеда, в Маями има три DRS зони, чиито краища предоставят най-добрите възможности за изпреварване на пистата. Те са разположени на завои 1, 11 и 17. Комбинираният ефект от въздушната струя и DRS води до развиването на много високи скорости. Миналата година Ланс Строл постигна топ скорост от 355 км/ч по време на състезанието.
Гран при на Маями е второто от шестте спринтови уикенда за този сезон. Миналата година беше въведена значителна промяна в правилата, но не в самия формат, а в правилата за закрития парк. До края на сезон 2023 настройките на автомобила не можеха да се променят от началото на спринтовата квалификация. От началото на 2024 г. правилата за закрит парк не важат от началото на квалификацията за неделната Гран при.
Това означава, че настройките на автомобила могат да се променят въз основа на данните, които отборите получават по време на спринтовото състезание. То всъщност е първата истинска възможност за симулация в условията на Гран при, особено по отношение на оценката на поведението на автомобила и поведението на гумите, избрани за краткото състезание. Единствената съществена разлика е в зареждането с гориво. В спринтовите състезанията се изисква само една трета от горивото, необходимо за основното състезание. Въпреки това всички отбори разполагат с достатъчно инструменти за симулация. Това им позволява ефективно да изчислят как теглото на горивото влияе върху представянето на гумите.
Макс Верстапен е най-успешният пилот в Маями. Нидерландецът спечели първите два старта на пистата край Хард Рок Стейдиъм. Миналата година Ландо Норис записа първата си победа в F1 именно тук. При конструкторите Ред Бул има две победи, а Макларън- една.
Тазгодишната Гран при на Маями ще бъде 80-ият кръг от световния шампионат на F1, който ще се проведе на територията на САЩ. По този начин страната изпреварва Германия и Великобритания и заема второто място в списъка на държавите, които са били домакини на най-много стартове от Гран при. Начело остава Италия остава начело със 107 старта.
With two outta three wins, @Max33Verstappen has led most of the laps we’ve ever run at @f1miami… 🌴
How different will this table look after this year’s race?#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/cL49gkwLjX
— Formula 1 (@F1) April 29, 2025