Начало Избрани Пирели представя новите си гуми на Силвърстоун

Пирели представя новите си гуми на Силвърстоун

552
0
Гран при на Великобритания на Силвърстоун
снимка, Пирели

Гран при на Великобритания е десети кръг от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата Силвърстоун. Трасето е с дължина 5.891 км и е разположено край едноименното село в административно графство Нортхемптъншир.

Гран при на Великобритания е най-класическата надпревара от календара на F1. Островното кралство приема първия старт в историята на световния шампионат през 1950 г. Мястото на събитието е именно Силвърстоун. Пистата е домакин на Гран при на Великобритания от 1950 г. до момента с някои изключения. Разбира се, трасето е претърпяло няколко промени през различните епохи на развитие в F1

Пирели предоставя най-твърдите си гуми за Силвърстоун- С1, С2 и С3. Те са съответно хард, медиум и софт. Изборът на италианската компания е продиктуван от високите енергийни натоварвания на пистата Силвърстоун. Преди това Пирели използва най-твърдите продукти от гама си в уикендите в Бахрейн и Испания.

Силвърстоун е една от най-взискателните писти през целия сезон, особено за предната лява гума, която трябва да се справи с големи натоварвания в осем различни завоя. Тук се наблюдават едни от най-високите средни скорости в завоите (Маготс, Бекетс и Чапъл).

В същото време пилотите са подложени на странични сили, които могат да надхвърлят 5g. Силвърстоун е писта, която се използва почти през цялата година. Затова еволюцията тук е доста ниска.

характеристики на пистата Силвърстоун
снимка, Пирели

Пирели представя нова спецификация на своите гуми във Великобритания. Смесите са с по-здрава конструкция спрямо досегашните. Целта на италианците е да отговорят на огромното развитие на болидите от началото на годината.

Най-популярната стратегия през 2022 г. беше тази две спирания в бокса. И трите смеси бяха използвани по време на състезанието. Последното състезание на Силвърстоун бе спечелено от Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари записа дебютната си победа в F1, след като стартира от полпозишън.

Пирели ще остане на Силвърстоун и след уикенда от F1. Италианците ще тестват новите гуми за 2024-та, които нямат подгряващи одеяла. В изпитанията ще участват Ред Бул (за един ден), Хаас и Уилямс

налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

„Гран при на Великобритания ще отбележи дебюта на новата конструкция на гумите за сух асфалт, в която се използват материали, които са пренесени от очакваното им въвеждане през следващата година. Тази промяна в спецификацията се наложи поради повишеното представяне на автомобилите от началото на сезона – както по отношение на скоростта, така и на натоварванията – в сравнение с данните от симулациите преди сезона, предоставени на Пирели от отборите през миналата зима. Това е така и поради факта, че тази тенденция само ще се засилва в хода на шампионата“, сподели Марио Изола.

„През последните няколко години работихме много усилено върху симулацията, за да можем не само да доставяме продукт, който да отговаря на целите за ефективност, поставени от всички заинтересовани страни. Също така искаме да имаме възможност да предвиждаме евентуални проблеми и да реагираме бързо на тях.“

„Новата спецификация дава на гумата допълнителна устойчивост срещу умора. Тя обаче не засяга никакви технически параметри или поведението ѝ на пистата. Всички отбори вече имаха възможност да изпробват новата конструкция на гумите по време на Гран при на Испания. Тогава в свободните тренировки всеки пилот получи на разположение два комплекта.“

„Коментарите им бяха в съответствие с нашите очаквания, особено що се отнася до прозрачността по отношение на изпълнението. Новата спецификация също така ни позволява да запазим налягането в предните и задните гуми почти непроменено в сравнение с миналата година, въпреки значителното увеличение на средното натоварване.“

„Този дебют ще се състои на писта, която традиционно е една от най-тежките за гумите. В нашите вътрешни класации Силвърстоун е на първо място по отношение на напрежението и страничните сили, упражнявани върху тях. Това важи особено за предна лява гума.“

„Пистата също така изисква много от пилотите, които трябва да се справят със странични ускорения, надвишаващи 5g, особено в бързите завои. Изборът на съединенията – които, за разлика от структурата, не претърпяват промяна в спецификацията – е идентичен с този от предишните години поне по наименование- C1 е хард, C2 е медиум, а C3 е софт. Сегашният C1 обаче всъщност е съвсем нова смес за тази година, която се вписва между C2 и C0. Това е ашето ново име за най-твърдата смес в гамата за 2022-ра“, добави спортният директор на Пирели за F1.