Пирели приключи още един тест на гумите за 2026 г. Италианският производител работеше с Ферари и Макларън през последните два дни на пистата в Барселона. Сухото и слънчево време позволи на пилотите на двата тима да навъртят близо 3000 км и да помогнат на Пирели да събере повече данни, които да използва в разработването на новите смеси.
По-рано тази седмица Пирели започна втория тест на гуми от началото на 2025 г. Италианският производител беше на пистата край Барселона с Ферари и Макларън. Пилотите на двата екипа се редуваха да правят обиколки с прототипите на Пирели за сух асфалт. Преди това Пирели тестваше гумите за мокра писта с Макларън. За нещастие, студеното време на Пол Рикар не позволи на италианците да съберат възможно най-много информация.
Ферари използваше модифицирана версия на болида от 2024 г. В същото време Макларън предостави машината от сезон 2023, отново с някои модификации. Припомняме, че новите гуми отново ще бъдат с 18-инчови джанти, но с по-малък размер, съгласно новите технически правила за шаситата
Ландо Норис беше най-бърз в първия ден тестове на Пирели в Барселона. Британецът направи общо 159 тура и записа време за 1:15.215 мин. Зад него се наредиха Люис Хамилтън (87 обиколки) и Шарл Льоклер (86 обиколки). Разликата между времената на двамата пилоти на Ферари беше по-малко от десета и половина в полза на седемкратния световен шампион.
Вчера Хамилтън и Льоклер отново бяха зад волана на Ферари SF-24, докато Оскар Пиастри тестваше за Макларън. Тримата отново направиха повече от 300 обиколки на пистата в Барселона, която остана напълно суха.
Pirelli’s second test session of 2025 got underway today at the Barcelona-Catalunya circuit. After last week’s test at Le Castellet, McLaren F1 Racing was again working with Pirelli on 2026 tyre development, joined this time by Scuderia Ferrari HP. https://t.co/7QlDHryCYE pic.twitter.com/iqL2Rbqw36
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 4, 2025
Льоклер беше най-бърз през вчерашния ден с време за 1:14.971 мин. Пиастри и Хамилтън завършиха съответно с времена за 1:15.815 мин. и 1.16.759 мин. Това обаче няма особено значение. В прессъобщението на Пирели се посочва, че тези времена за обиколка не са действителни, тъй като всеки пилот е работил по различна програма.
„Това беше много полезна сесия, особено когато ставаше дума за сравнение между различните конструкции за следващия сезон, както и за експериментиране с някои смеси от по-твърдата част на гамата“, коментира Марио Изола.
„Пистата в Барселона е известна като една от най-взискателните към гумите по отношение на изразходваната енергия и деградацията. Точно затова информацията, която събрахме през тези два напрегнати дни, ще бъде много важна за бъдещото развитие на това поколение гуми.“
„Началото на годината е наистина взискателно за нас. Направихме четири тестови сесии още преди началото на сезона. Искам да благодаря на всички отбори, които работят с нас, защото знаем колко са заети в момента“, добави спортният директор на Пирели за F1.
Другата седмица Пирели ще се отправи към Херес. Трасето в Южна Испания ще приеме поредния тест на гумите за 2026 г. Този път изпитания ще правят Алпин (13-14 февруари), докато Макларън и Мерцедес ще участват в един от двата дни. Последните тестове на гуми преди началото на сезона ще бъдат на 2 и 3 март в Бахрейн. Тогава участие ще вземат Алпин и Уилямс.
Second and final day of testing for Pirelli at the @circuicat, once again with @ScuderiaFerrari and @McLarenF1. https://t.co/xgf70ATrDJ #f1 pic.twitter.com/tVM4fohgzl
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 5, 2025