Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Пирели не очакват сериозни разлики във времената за обиколка през сезон...

В Пирели не очакват сериозни разлики във времената за обиколка през сезон 2021

1232
0
Пирели, гуми, Формула 1, F1
снимка: Пирели

В Пирели не очакват времената за обиколка във Формула 1 да паднат сериозно през сезон 2021, сподели спортният директор на доставчика на гуми Марио Изола. Той обясни, че изчисленията и прогнозите след теста в Бахрейн са трудни заради редица допълнителни обстоятелства. Въпреки това са направени калкулации и те сочат, че разликите няма да са големи.

„През трите дни на тестовете всички типове гуми се представиха добре и нямаше проблеми от типа на грейнинг. Времената за обиколка бяха повлияни както от метеорологичните условия, така и от различните количества гориво, с които караха отделните отбори. Това направи сравненията с постиженията от миналогодишната надпревара в Бахрейн доста трудни“, разясни той.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pirelli (@pirelli_motorsport)

Направените изчисления все пак сочат, че отборите са наваксали на около 50% загубата на аеропритискане, получена вследствие на новите правила за 2021 г. Поради това не се очаква голяма разлика във времената за обиколка.

„Опитах се да направя няколко калкулации. Като се вземе предвид, че пистата не бе в идеално състояние плюс намаляването на аеропритискането и количествата горива, то вярвам, че няма да видим сериозен спад във времената за обиколка“, обясни Изола

„Екипите са работили сериозно по промените в автомобилите си. Планът бе аеропритискането да се намали с 10%. Смятам, че понастоящем реалното редуциране е от порядъка на 4% до 5%. Не съм изненадан, че са се справили толкова добре дори преди началото на сезона. Все пак всички сме наясно колко добри са отборите от Формула 1 в работата си.“

„Заради промените в условията на пистата бе сложно да се прецени и каква е разликата в представянето на отделните типове гуми. Може би най-лесно е да се посочи тази между C2 и C3 – около 0,5 сек. Разликата между C3 и C4 е по-голямо от очакваното. C4 бе използваният от доста коли тип в момента, когато пистата бе най-бърза“, допълни още Изола.