Гран при на Сао Пауло е 21-ви кръг за сезон 2025 в F1. Състезателният уикенд се провежда на пистата Интерлагос с дължина 4.309 км и разположена в покрайнините на бразилския мегаполис. Този уикенд Пирели залага на една идея по-твърди гуми в сравнение с миналия сезон и ще предостави С2, С3 и С4.
Две седмици след предишния кръг, F1 се завръща на американския континент за Гран при на Сао Пауло. Уикендът в Бразилия включва предпоследния спринт, преди финалния за сезона в Катар
Бразилия има силни връзки с този спорт. Страната е с богато състезателно наследство, както и с няколко велики шампиони, които са оставили незаличима следа в историята на F1.
Пистата Интерлагос разполага с интересна комбинация от прави участъци и различни видове завои. Тя предлага страхотно шоу и оспорвани състезания. Внезапните дъждове често допринасят за непредсказуемостта на крайния резултат.
Тазгодишният избор на Пирели за Гран при на Сао Пауло се връща към 2023 г. Тогава италианците отново предложиха C2, C3 и C4. Това е с една степен по-твърди от смесите, използвани миналата година.
Миналата година гумите за сухо време не бяха необходими за квалификацията и състезанието и бяха използвани в петък и събота сутрин. Те показаха високи нива на износване, както и грейнинг особено на задния мост. Пистата беше напълно преасфалтирана, което доведе до много гладка повърхност, по-малко абразивна от предишни години. Въпреки това все още имаше известни неравности по трасето.
Ако условията са подобни, с неизбежните вариации поради стареенето на асфалта, решението да се използват по-твърди смеси би могло да удължи експлоатационния живот на гумите на Пирели. Сега те са по-устойчиви на износване от гамата 2024. Това би могло да позволи използването на меките гуми на Пирели, които миналата година бяха използвани само за спринтовата квалификация.
Миналата година квалификацията и състезанието се проведоха в неделя. Поради лошата прогноза за времето, рейс директорът реши да проведе квалификацията рано сутрина. Самия старт пък се проведе в 12:30 местно време. Така за първи път от няколко десетилетия насам стартовият час на дадена надпревара беше изместен напред. През целия ден валеше, което не позволи използването на сликовете на Пирели
Всички пилоти стартираха миналогодишното състезание с гуми интермедия. В средата на дистанцията състезанието беше прекъснато с червен флаг, тъй като дъждът се засили. Към този момент само пет пилоти бяха сложили гуми за екстремно мокра писта.
След подновяването на състезанието всички пилоти завършиха състезанието с гуми интермедия, като само четирима от тях използваха нов комплект. Ако състезанието беше на суха писта, данните от предходния ден сочеха, че две спирания са най-реалистичният вариант от гледна точка на времето за състезанието и управлението на гумите на Пирели. Трябва да се има предвид степента на износване, наблюдавана по време на сесиите в петък и събота.
Пистата в Сао Пауло е кръстена в чест на бразилския състезател Хосе Карлос Пасе. Тя е с дължина 4.309 км, което я прави една от най-късите в календара. Построена е между 1938 и 1940 г. и е вдъхновена от три класически писти: Бруклендс в Англия, Рузвелт Рейсуей в САЩ и Монтлери във Франция.
Конфигурацията на Интерлагос е интересна, с намеци за овална писта, въртяща се обратно на часовниковата стрелка, която пилотите преминават 71 пъти по време на състезанието. Тя се отличава с 15 завоя с относително балансирани странични и надлъжни сили. Те не натоварват излишно гумите, тъй като те са подложени на натоварвания, разпределени равномерно между предния и задния мост.
Комбинацията от няколко прави участъка и много по-криволични участъци предлага много възможности за изпреварване. Разбира се, това означава и по-висок риск от кола за сигурност и инциденти.
По това време на годината времето и температурата могат да бъдат много променливи. Има голям риск от чести дъждове и неизбежно използване на гуми за мокро време.
Друга особеност на Интерлагос е неравността на пистата. Тя е в резултат от това, че е построена върху относително нестабилна почва. Това е едно предизвикателство за пилотите и отборите по отношение на настройките и управлението на гумите на Пирели.
Към днешна дата Бразилия е била домакин на 51 старта от F1 от 1973 насам. От 2021 г. насам състезанието се провежда под името Гран при на Сао Пауло поради финансови причини. Пистата Интерлагос е домакин на 41 състезания, като първото от тях се провежда през 1973 г. През 1978 г. и от 1981 до 1989 г. състезанието се провежда на вече несъществуващата писта Жакарепагуа в Рио де Жанейро
Макс Верстапен и Люис Хамилтън са най-успешните действащи пилоти в Сао Пауло. Двамата имат по три победи, като нидерландецът спечели последните две издания на състезанието. Джордж Ръсел записа първия си успех в F1 именно в Сао Пауло преди три години. При конструкторите Ферари има девет успеха в Сао Пауло, а Макларън- осем. Ред Бул е печелил седем пъти на Интерлагос, Мерцедес- шест, а Уилямс- четири.
IT’S RACE WEEK IN SAO PAULO!! 🇧🇷💨
Who here is excited for us to go racing in Brazil? 🙌#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/sYfkMe0HYz
— Formula 1 (@F1) November 3, 2025

















