По време на уикенда за Гран при на САЩ отборите от Формула 1 имаха възможност да изпробват част от новите гуми, които Пирели подготвя за шампионата през 2020 г. Те получиха експериментален софт (C4) за петъчните свободни тренировки на пистата Circuit of the Americas. Отзивите обаче не бяха особено добри. Спортният директор на Пирели Марио Изола сподели на Интерлагос в Бразилия, че причините за това са няколко и не бива да се правят крайни изводи от няколко реакции след недостатъчно добър тест.
„Реакцията спрямо новите гуми наистина бе смесена. Според мен условията в Остин бяха доста трудни“, обясни Изола
„Беше много студено, а новите гуми са създадени с различна философия. Планът сега е да ги тестваме отново в Абу Даби, където има отделени два дни за изпитания конкретно на новите конструкции и смеси. Това ще ни даде по-добри резултати в сравнение с постигнатото в Остин.“
„През сезона тествахме новата конструкция и постигнахме напредък по отношение на прегряването и разширяването на работния прозорец. Тези гуми са разработени въз основа на това, че автомобилите стават все по-силни с всяка изминала година и ние трябва да следваме това развитие. Ако не променим конструкцията, единственото възможно решение би било увеличаване на стартовото налягане. Това обаче води да прегряване и общо влошаване работата на гумите. Ето защо разработихме новата конструкция така, че да запазим налягането колкото се може по-ниско.“
„Напълно разбирам също така, че по време на състезателен уикенд отборите са съсредоточени върху подготовката си за конкретния старт. Не могат да променят настройките, а новите гуми са с различен профил. Те са по-широки, особено задните и това има влияние върху аеропритискането, както и върху баланса на колите. Ето защо ни трябва повече време да ги тестваме както трябва в дълги серии.“
Макларън изпита на Пол Рикар 18” гуми, които ще се използват от 2021 г.
Изола сподели, че обратната информация от пилотите и тима е била положителна
„Казаха, че гумите са били по-добри, отколкото са очаквали. Потвърдихме някои резултати, постигнати с Рено на Пол Рикар през септември. Сега довършваме тестовия план за догодина. А някои от концепциите, заложени в гумите за 2020 г., могат да се прехвърлят към тези за 2021-ва.“
At the #BrazilianGP @InterlagosTrack there are always fireworks. pic.twitter.com/fZkvlVIOj1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 15, 2019