Начало Избрани Пистата Марина Бей остава с три DRS зони

Пистата Марина Бей остава с три DRS зони

585
0
Марина Бей, Сингапур
Марина Бей, снимка Ред Бул Контент Пуул

Пистата Марина Бей остава с три DRS зони. Това стана ясно, след като отборите от F1 така и не постигнаха ясен консенсус при консултацията с ФИА относно приемането на допълнителна DRS зона за тазгодишното издание на Гран при на Сингапур.

Тази година пистата Марина Бей претърпя леки промени. Участъкът от трасето между завои 16 и 19 се превърна в права с дължина около 400 метра. Това означава, че броят на завоите намалява от 23 на 19. Същевременно общата дължина на обиколката вече е под 5 км. В допълнение, пилотите от F1 ще изминат 62, вместо досегашните 61 обиколки

Като цяло изпреварванията на Марина Бей са изключително трудни заради характеристиките на трасето. Затова промяната в трети сектор бе приветствана от част от пилотите в F1. Някои от тях дори предложиха ФИА да разреши добавянето на допълнителна DRS зона. По този начин трябва да се увеличат изпреварванията и екшъна по уличното трасе.

„Мисля, че това ще направи състезанията малко по-вълнуващи. Смятам, че Марина Бей е наистина страхотна писта за каране, но е малко трудна за провеждането на оспорвани състезания. В миналото възможностите за изпреварвания бяха на завой №5. Сега се надявам, че ще имаме още една такава възможност на новия завой №16“, сподели Джордж Ръсел. Пилотът на Мерцедес е председател на GPDA.

Състезанието в Марина Бей е най-дългото и най-тежкото от пилотска гледна точка заради жегата и високата влажност. Но според Ръсел смята, че съкратената конфигурация на Марина Бей ще даде известно облекчение на него и колегите му.

„Това ще ни улесни малко физически, защото това беше най-дългото състезание за сезона от гледна точка на времетраенето. Затова смятам, че тази година пистата вероятно ще бъде с около десет секунди по-бърза. Заради това надпреварата в неделя ще бъде по-кратка. Да, в квалификацията няма да е толкова забавно, но пък в състезанието ще е по-добре“, добави Ръсел.

Междувременно част от колегите на Ръсел бяха изненадани от факта, че ФИА и F1 не добавят четвърта DRS зоната в Марина Бей

„Мисля, че ще видим повече изпреварвания в Марина Бей. Според мен така ще имаме повече шансове. Преди това имаме друга DRS зона. Надявам се да успеем да намалим разликата с малко въздушна струя до предпоследния завой и може би ще успеем да изпреварим там“, коментира Юки Цунода.

„Не съм сигурен защо не са добавили DRS зона там. Дори в симулатора не е лесно да се следва в този участък. В трети сектор има малък ляв завой и дълга права. Това е един вид сляп завой, така че разбирам защо искат да го направят така. В крайна сметка ще видим дали е истински проблем да се постави там DRS зона или не. “

Валтери Ботас от Алфа Ромео пък заяви, че този въпрос трябва да бъде обсъден по време на брифинга на пилотите в петък.

„Ще бъде по-добре да го обсъдим. Но не знам дали наистина ще има разлика по отношение на това дали ще бъде състезание, в което можеш да изпреварваш лесно? Не мисля“, обясни Ботас.

„Марина Бей е трудна писта за изпреварване. Повечето пилоти очакваха да има още една DRS зона на [новата обратна] права. Сигурен съм, че това ще бъде повод за дискусия“, добави опитният финландец.

Естебан Окон пък смята, че нежеланието на ФИА да добави нова DRS зона е свързан с неточно сканиране на пистата Марина Бей

„В момента повечето настояваме да опитаме [друга DRS зона]. ФИА обаче е загрижена за безопасността в този малък ляв завой. Лично аз, както и другите пилоти, смятаме, че това няма да е проблем“, обясни Окон.

„В момента искаме да разберем можем да го изпробваме поне в FP1 и да видим как се чувства. Ако е добре, евентуално можем да го запазим така“, продължи французинът.  „На симулатора имаше голяма неравност на лявата извивка, което може да е причината да няма DRS зона. Но не мисля, че това е така в реалния живот. Смятам, че това е проблем от сканирането на Марина Бей, тъй като стените там са твърде близо. Но дори и да искаме да сме наистина сигурни, просто поставяме знак  [за DRS зона след завой №15]. Ще бъдем на пета предавка, така че наистина ефектът на съпротивлението ще бъде сериозен. В крайна сметка можем да поставим тази зона след 15-ти завой“, каза още Естебан Окон.

В крайна сметка говорител на ФИА заяви, че не е постигнат консенсус с отборите и пилотите относно добавянето на четвърта DRS зона в Марина Бей.

„Няма да оценяваме допълнителни DRS зони за Гран при на Сингапур. Това е нещо, което беше обмислено след промяната на конфигурацията на Марина Бей за тази година. ФИА се свърза с всички отбори преди няколко седмици, за да ги помоли за мнение и принос. Отборите, които се отзоваха, не постигнаха ясен консенсус и след симулациите за безопасност беше решено да не се занимаваме повече с този въпрос“, каза говорител на ФИА.