Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пистата в Джеда получи официално одобрение ден преди тренировките

Пистата в Джеда получи официално одобрение ден преди тренировките

1490
0
Гран при на Саудитска Арабия, Джеда
снимка: Пирели

Пистата в Джеда получи официално хомологация от ФИА днес – ден преди първите свободни тренировки през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Настилката и предпазните бариери бяха готови преди известно време, но и до четвъртък в падока и прилежащите сгради течаха довършителни работи.

Пистата получи Grade 1 хомологация, каквато е необходима за домакинство на кръг от Формула 1. Това се случи след финалната инспекция на рейс директора на ФИА Майкъл Маси

Той посети строежа неколкократно през последните месеци и бе убеден, че организаторите ще се справят навреме за състезанието.

„Пистата е на много високо ниво и отговаря на Grade 1 стандартите на ФИА. Тя ще е интересно предизвикателство за отборите и пилотите“, заяви Маси.

Пистата е много тясна на места, бариерите са близо и няма големи зони за сигурност. Според Мик Шумахер трасето прилича на това в Макао.

„Ще е необходима много сериозна концентрация, особено в състезанието. В такива условия за първи път съм карал в Макао – във Формула 3 – и много ми хареса. Трасето в Джеда ми напомня точно на онази писта“, сподели пилотът на Хаас.

Карстен Тилке, син на архитект Херман Тилке и част от студиото, работещо по съвременните писти в автомобилния спорт, заяви, че конфигурацията в Джеда е толкова високоскоростна, защото „хората така искат“

„Трябваше да направим пистата истинско, вълнуващо предизвикателство. ФИА провери всичко. Трасето е много тясно, ограничено е от морето, сградите, джамията вътре и т.н. Трябваше наистина да използваме всички налични средства по отношение на безопасността. В крайна сметка това е улично трасе и по-добре да не се бърка“, коментира Тилке младши.

Последното твърдение бе повторено и от Шарл Льоклер.

„Има три DRS зони и всичките са много дълги. Изглежда като че ли заемат една трета от пистата. Не мисля, че ще е толкова трудно да се изпреварва като на обичайните градски трасета. Но конфигурацията не е лесна. Бариерите са много близо, няма място за грешка“, сподели пилотът на Ферари.

„В симулатора първоначално не знаех накъде да завия – има 27 криви! Но след няколко сесии се почувствах комфортно и ми хареса. С нетърпение очаквам да карам на трасето“, добави Льоклер.