Начало Избрани Пистата в Джеда претърпя още няколко промени

Пистата в Джеда претърпя още няколко промени

749
0
Джеда
Джеда, снимка Пирели

Пистата в Джеда претърпя още няколко промени преди състезанието през 2023 г. Това заяви промоутърът на Гран при на Саудитска Арабия Сауди Моторспорт. Целта на последните модификации на трасето край брега на Червено море е подобряване на видимостта и безопасността на пилотите.

Веригата Jeddah Corniche Circuit (JCC) беше домакин на първото състезание от F1 през декември 2021 г. и се превърна в най-бързата улична писта в календара. От друга страна, трасето в Джеда бе разкритикувано от редица състезатели заради тясното оформление и много лошата видимост в комбинациите от слепи завои. Това доведе до няколко инцидента, като най-тежкият бе на пилота от F2 Енцо Фитипалди. 21-годишният състезател получи фрактура на дясната си пета, както и порезна рана над дясното си око.

В началото на тази година бяха направени няколко промени по пистата в Джеда. Тяхната цел бе подобряване на видимостта и безопасността на пилотите, както и разширяване на трасето в някои участъци.

Сега промоутърът на надпреварата разкри, че ще бъдат направени допълнителни промени по уличната писта в Джеда преди събитието през 2023-та. Според календара на F1 за следващия сезон, Гран при на Саудитска Арабия ще се проведе на 19 март.

Една от най-големите промени е във високоскоростната последователност ляво-дясно в завои 22 и 23. Тук са положени усилия за намаляване на скоростта с около 50 км/ч чрез коригиране на разположението на оградата и добавяне на скосен бордюр. Промени са направени и в завои №14 и 20. Това са два от най-бързите слепи завои на пистата. В този участък огражденията са изместени назад, за да се отвори повече завоят и да се осигури по-добра видимост за пилотите.

Стената от дясната страна на завой №14 е изместена със 7.5 метра назад. Същевременно лявата стена на завой №20 е изместена с пет метра назад. Бариерите на завои 8 и 10 също са изместени назад. Така трябва видимостта на пистата в Джеда да стане още по-добра. Освен това са добавени скосени бордюри в завои 4, 8, 10, 11, 17 и 23. Накрая завои 3, 14, 19, 20 и 21 са поставени нови специални ленти. Тяхната цел и да възпират състезателите, които са излезли от очертанията на пистата и да ги забавят.

„Еволюцията на пистата в Джеда продължава с бързи темпове. Ние сме развълнувани да добавим тези допълнителни подобрения към нашата великолепна писта в резултат на положителни консултации с ФИА, F1 и пилотите“, заяви главният изпълнителен директор на Сауди Моторспорт Мартин Уитакър.

„Предишните две състезания тук, в Джеда, вече потвърдиха, че JCC е най-бързата и най-вълнуваща улична писта в света. Тези нови разработки само ще допринесат за зрелището, което феновете могат да очакват през март следващата година, когато F1 се завърне в нашия град.“

„За всяка писта е жизненоважно да се вслушва и да се учи от тези, които се състезават на нея. Също така тя трябва да използва обратната им връзка, за да се развива и подобрява по всяко време. Сигурни сме, че тези промени ще доведат до още по-бързи, по-вълнуващи и безопасни състезания. Това е нашият приоритет. Сега нямаме търпение да видим най-великите пилоти в света да се борят тук под светлините на прожекторите през 2023 г.“