Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пистата в Мадрид може да включва завои с голям наклон

Пистата в Мадрид може да включва завои с голям наклон

603
0
F1 в Мадрид
снимка, F1

Пистата в Мадрид може да включва завои с голям наклон. Това твърдят организаторите на бъдещата надпревара в испанската столица. Те признаха, че целта им е да създадат трасе, което да предлага уникално предизвикателство на пилотите от F1 и да включва повече стръмни завои.

Преди броени дни F1 обяви, че ще състезава в Мадрид от 2026-та нататък. Домакин на събитието ще бъде писта с дължина 5.47 км, която включва улични и неулични участъци. Самото трасе ще преминава покрай изложбения център „IFEMA Madrid“. Миналата година тук имаше специално изложение на F1, което продължи няколко месеца и се радваше на огромен интерес

Предложеното 5.47-километрово трасе подлежи на окончателно одобрение от ФИА. То трябва да включва 20 завоя и се очаква да има прогнозно време за квалификационна обиколка от минута и 32 секунди. Пистата в Мадрид ще бъде проектирана и така, че да побира повече от 110 000 фенове на ден. Това се отнася както за трибуните, така и в зоните за общ достъп и ВИП зоните.

Главният архитект на бъдещото трасе в Мадрид е Ярно Зафели. Това е човекът, който стои зад подобряването и модернизирането на пистата „Зандвоорт“ през 2020 г. Зафели възнамерява да вземе пример от промените, които направи на трасето в Нидерландия. Целта на италианския архитект е пистата в Мадрид да включва завой с 30-градусов наклон, който значително ще надмине завой №3 на Зандвоорт, който е с 19-градусов наклон.

Зафели смята, че пистата в Мадрид и завои с голям наклон ще бъдат по-лесни за проектиране. Същевременно те ще придадат на мястото собствена индивидуалност.

„[Те] ще бъдат по-лесни от ретуширането на сегашното оформление на района. Тук се включва премахването на центрове, пресичането на кръгови кръстовища, градирането на улици, преасфалтирането и други ретуши“, сподели Зафели.

„Не искаме да копираме елементи от други писти. Пистата Мадрид ще има своя собствена индивидуалност и елементи и зони, от които се нуждае. Според предварителните планове, пистата трябва да бъде готова до юни 2026 г.“

Зафели изтъкна, че децентрализираното местоположение на IFEMA Мадрид също ще улесни проектирането на пистата, тъй като се осигурява достъп до незастроена земя.

„Фактът, че не сме ограничени като в други градове, ни позволи да търсим по-големи. Това ще зависи от следващите фази, от F1, ФИА и всичко, което се обсъжда по време на окончателното проектиране.“

„Що се отнася до разположението, ще има малки промени във Валдебебас. Това е район, който в момента не е разработен. И да, очакваме някои изненади. Е, може би ще има две или три изненади, които все още не сме успели да покажем“, добави Ярно Зафели.