Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 По какво Перес изпреварва Верстапен в Ред Бул и дали това ще...

По какво Перес изпреварва Верстапен в Ред Бул и дали това ще му помогне да остане в тима?

2486
0
Макс Верстапен, Серхио Перес
Макс Верстапен и Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

След само три надпревари от сезон 2023 е твърде рано да се правят догадки дали Ред Бул ще задържи Серхио Перес като съотборник на Макс Верстапен. Когато този въпрос се дискутира по-късно тази година обаче, ще се вземат предвид множество фактори, един от които е особено любопитен. Изследване на онлайн присъствието за сезон 2022 на пилотите от Формула 1 сочи, че икономическият ефект на Перес възлиза на $33 млн. По-голям ефект има само присъствието в социалните мрежи на Люис Хамилтън (Мерцедес) и Шарл Льоклер (Ферари). Проучването е проведено от специализираната агенция Zoomph.

Ангажираността със свързани с Перес постове също е по-висока, отколкото тази при Верстапен

Перес е и в топ 50 на спортистите в света с най-висок икономически ефект от онлайн присъствие – №36. В тази класация начело са Кристиано Роналдо, Серина Уилямс и Люис Хамилтън.

„Чеко има изграден личен бранд. Отборът му правилно не позволява Перес да се асоциира с марки, които не му подхождат. Хората купуват тениска, гривна или шапка, защото са свързани с Чеко“, коментира шефът на мексиканския клон на агенцията за дигитален маркетинг LDM Израел Сантяго.

„Не мисля, че нещо такова се е случвало от времената на Хорхе Кампос, Фернандо Валенсуела (легендарни мексикански съответно футболист бейзболист – б.р.). Не е имало толкова ясен и обичан образ. В Мексико е имало спортисти с добри постижения, но не и на нивото на Чеко. Всяко състезание цялата страна го гледа, а това е атрактивно за брандовете.“

Населението в родината на Перес наближава 130 милиона души. Популярността му в страната напомня на тази на Аертон Сена в Бразилия, където преди десетилетия дори във фавелите намират как да гледат надпреварите от Формула 1 с участието на прочутия си сънародник. Мексико пък е една от държавите, където съвременните зрители са едни от най-ангажираните в онлайн света.

„Документалната поредица (Drive to Survive – б.р.), новите продукти, които създава самата Формула 1 правят достъпа и следенето на изявите на Перес по-лесни. Мексико е пета в класацията на държавите с най-много свързани с F1 търсения. В САЩ са най-много, следват Обединеното кралство, Индия и Германия, след това е Мексико“, допълни Сантяго.

В екипа на Ред Бул все още няма промени след смъртта на основателя на компанията за енергийни напитки Дитрих Матешиц

Новото ръководство проучва всички проекти и програми, включително тези във Формула 1. Маркетинг и финансовите резултати придобиват далеч по-голямо значение, отколкото по време на Матешиц. Участието на бранда в F1 с два отбора е следствие любовта на австрийския милиардер към автомобилния спорт. Настоящото ръководство на създадената от него компания, която е и един от най-големите спонсори на спортисти и събития в много различни дисциплини, обаче не работи на основа емоции и привързаност. А това може да окаже влияние върху бъдещи решения и на самия тим на Ред Бул в Гран при.