Начало Формула 1 Поглед зад кулисите – Мерцедес с нова видео поредица за работата в...

Поглед зад кулисите – Мерцедес с нова видео поредица за работата в F1

678
0

Във Формула 1, а и в останалите дисциплини на автомобилния спорт, най-видими за публиката са пилотите. Те управляват колите, борят се по писти и отсечки, отговарят на безкрайните (често едни и същи) въпроси на журналистите. Шефовете на отбори също влизат в полезрението на камери и фотоапарати. Останалите членове на екипи обаче в повечето случаи остават извън центъра на вниманието, а значение за представянето на един екип имат всички хора в него.

В настоящия момент, когато пандемията от COVID-19 парализира световния спорт, тимът на Мерцедес в F1 реши да започне нова серия видео клипове. Тя се нарича Deep Dive и целта й е да покаже повече подробности за екипа и работата му. В първия й епизод герой е главният конструктор в Бракли Джон Оуен.

Джон Оуен е наричан в Бракли „архитектът на колата”. Любимият му F1 болид, по който е работил, е Мерцедес W04 от 2013 г.

„С този автомобил стигнахме челото на грида. Станахме втори в шампионата, спечелихме три състезания, но между 2012 и 2013-та направихме най-големия скок в техниката в историята си”, споделя конструкторът.

Инженерът е роден на 11 май 1973 г. в Кеймбридж. Завършва аеродинамика в Импириъл Колидж в Лондон. След дипломирането си започва работа в Рейнард. От 2002 г. е аеродиманик в Заубер във Формула 1, през 2007-ма става част от екипа на Хонда. Остава в екипа при превръщането му в Браун Гран при и после в Мерцедес. От 2010 г. е главен конструктор на тима от Бракли.

В първия епизод на Deep Dive Джон Оуен разказва за въвеждането на иновации в спорта, как се работи с нови правила и как в Мерцедес са разработили DAS. Системата Dual Axis Steering бе забелязана по време на предсезонните тестове на Формула 1 в Барселона. Тя предизвика сериозни дискусии и все още представлява интерес, макар че от догодина ще е забранена.

Повече подробности за системата DAS може да откриете в актуалния брой на списание ClubS1 (236).