Начало MotoGP News Пол Еспаргаро не желае да се връща в Хонда, предпочита да бъде...

Пол Еспаргаро не желае да се връща в Хонда, предпочита да бъде тестов пилот на КТМ

163
0
Пол Еспаргаро
Пол Еспаргаро, сникма GasGas/Rob Gray (Polarity Photo)

Пол Еспаргаро коментира слуховете за завръщане в Хонда. Испанецът призна, че марката се е свързала с него и му е предложила договор за догодина. Той обаче е отхвърлил тази възможност и заяви, че е предпочел догодина да остане тест пилот на КТМ.

Пол Еспаргаро има предишен опит в заводския тим на Хонда. Испанецът караше там през 2021 и 2022 г. За съжаление, Еспаргаро така и не успя да разгърне пълния си потенциал с трудната за управление машина на японците. 32-годишният състезател записа само два подиума и не стигна до дългоочаквания първи успех в MotoGP. В края на миналия сезон той си тръгна от Хонда и обяви, че двата сезона с марката са били „най-трудните в кариерата му“

Тази година Пол Еспаргаро е част от тима на Tech3 GasGas, който използва мотори на КТМ. За нещастие, опитният испанец катастрофира тежко в началото на уикенда в Португалия. След това той претърпя няколко операции и на практика пропусна първата половина от кампанията.

Еспаргаро се върна в началото на втората половина от сезон 2023 в MotoGP. Испанецът обаче така и не записа толкова силни резултати. Това в крайна сметка накара ръководството на КТМ да го понижи в ролята на тестов пилот и да го замени с Педро Акоста. По този начин Еспаргаро остава без титулярно място за следващия сезон. Очаква се той да запише три участия с уайлдкард. Разбира се, испанецът ще бъде готов да замести при нужда някои от състезателите на КТМ или Tech3 GasGas.

Преди месец Хонда обяви раздялата си с Марк Маркес. Шесткратният световен шампион реши да продължи кариерата си в Грезини Дукати. Японският производител все още не е обявил заместник на Маркес. Според спряганите имена бяха Йохан Зарко, Маверик Винялес, Мигел Оливейра и Икер Лекуона. В крайна сметка нито един от тях няма да кара за заводския тим на HRC през следващата година.

През последните седмици се появиха нови „кандидати“ за мястото на Маркес- Лука Марини и Фабио Ди Джанантонио. Първият кара за тима на Валентино Роси, докато вторият остава без титулярно място за догодина. Ди Джанантонио изрази желание да остане в шампионата, дори и да кара трудния мотор на Хонда.

Вчера шефът на тима на Репсол Хонда Алберто Пуч потвърди, че Пол Еспаргаро е една от опциите на неговия отбор за догодина. Двамата се познават отлично и поддържат сравнително добри отношения. Самият Еспаргаро обаче отрече възможността да се върне в Хонда и предпочете да продължи да бъде част от семейството на КТМ

„Вече имам добри отношения с Алберто от миналото. Мисля, че той е добър човек и си върши добре работата. Също така знам, че Хонда намира в много трудна ситуация заради напускането на Марк“, сподели Еспаргаро.

„Всички състезатели имат договори с дадена марка. Да, че най-добрите състезатели или състезателите с повече възможности имат договори за следващата година, заради което положението за Хонда става критично.“

„Това не означава, че трябва да обвиняваме Хонда. Просто ситуацията е трудна. Да, говорих с Алберто, за да видя как е положението. Но след това разговарях и с момчетата от KTM и моите шефове. В крайна сметка разбрахме, че и за двете страни е по-добре да остана част този проект, докато не видим в него световен шампион. Договорът изтича догодина, така че тогава ще бъда свободен и бих обмислил подобна възможност“, добави пилотът на Tech3 GasGas.