Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Положителен финал на трудния сезон за Тойота

Положителен финал на трудния сезон за Тойота

38
0

И двата болида на Тойота спечелиха точки в Гран при на Абу Даби, постигайки по този начин позитивен финал на нелекия си сезон във Формула 1. Камуи Кобаяши финишира шести, изпреварвайки в едва втория си старт далеч по-опитния си съотборник Ярно Трули (седми). Японецът дори вървеше трети, когато дойде моментът да направи единствения си питстоп в надпреварата.

– Състезанието бе наистина добро за мен. На старта изпреварих [Кими] Райконен, което се оказа важно накрая, защото иначе щеше да е трудно да финиширам в топ 6 – коментира след финала Кобаяши. – Бях убеден, че имам достатъчно темпо, за да се боря за точки. Отборът свърши перфектна работа със стратегията и питстопа, като това също много ми помогна. Определено не очаквах да се състезавам във Формула 1 този сезон и искам да благодаря на Тойота за дадената ми възможност. Фантастичен резултат, от който съм крайно доволен.

С няколко проблема пък трябваше да се пребори Трули, докато стигна седмото място.

– Направих добър старт и се борех с BMW-тата в първите обиколки, което бе доста забавно. В първата част [на състезанието] обаче задните гуми се съсипаха, а по-късно спирачките не бяха много стабилни. Натисках възможно най-много. Накрая съм седми, което не е лошо – заяви италианецът.

Тойота са пети в подреждането при конструкторите за 2009 г. с 59,5 точки. Трули се нареди осми при пилотите с 32,5, Тимо Глок (пропуснал последните два старта заради контузия) е десети, а Кобаяши – 18-и с днешните си три точки.

– Целият отбор и всички във фабриката ни в Кьолн свършиха брилянтна работа. Сезонът бе труден, но приключи добре, така че благодаря на всички в тима, както и на спонсорите и феновете ни – каза в края на състезателната година шефът на екипа Тадаши Ямашина.

Поне до средата на този месец обаче в тима ще са притеснени относно бъдещето си. Бордът на компанията в Токио трябва да вземе решение на свое заседание на 15 ноември относно бюджета на отбора си във Формула 1.