Порше иска да работи със Себастиан Фетел в бъдеще. Германският производител е отворен за възможността някой ден четирикратният световен шампион да се включи в 24-те часа на Льо Ман.
Фетел направи първи тест с прототипа Порше 963 в края на месец мат. Четирикратният световен шампион измина поне 600 км на испанската писта Моторланд Арагон. Това веднага породи спекулации, че той може да се включи в WEC и 24-те часа на Льо Ман
Германецът призна, че е голям фен на световния шампионат за издръжливост на ФИА. Той не изключи един ден да се състезава в легендарното 24-часово състезание на дългата писта в Льо Ман.
От Порше бяха готови да предоставят място на Фетел в третия си заводски хиперавтомобил, който ще се включи в 24-те часа на Льо Ман. В крайна сметка обаче 37-годишният германец реши да не се включи в четвъртия кръг от световния шампионат за издръжливост. Това беше потвърдено след публикуването на списъка с участници за 24-те часа на Льо Ман. В него се посочва, че екипаж на третият заводски прототип на Порше Пенске ще бъде Фелипе Наср/Ник Танди/Матийо Жамине.
От Порше обаче не са затворили напълно вратата за бъдещо приключение на Льо Ман с Фетел. Германецът може да има възможността да се включи и в други надпревари, тъй като Порше има свое участие и в IMSA.
„За производител на оригинално оборудване като Порше и за нашата компания, това трябва да остане актуална тема и се разбира от само себе си“, заяви директорът на Porsche LMDh Урс Куратле.
„За Себастиан също. Мисля, че той е готов за това – самият той го каза след теста. Това ще бъде тема, но предстои да разберем кога и под каква форма ще се случи. Към момента нищо не е финализирано.“
Куратле не уточни причината, поради която сътрудничеството между Фетел и Порше не се осъществи за тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман.
„Ситуацията не е възникнала. Няма виновник по този въпрос. Просто не се е случило и толкова.“
Германецът също така подчерта как днешните хиперавтомобили от клас LMDh изискват по-голяма адаптация за пилотите от F1, отколкото техните предшественици LMP1. Те бяха като еквивалент на автомобили от Гран при в режим на издръжливост
Най-известният пример за това е случилото се през 2015 г. Тогава Нико Хюлкенберг спечели Льо Ман с Порше 919 Хибрид, след като се адаптира сравнително лесно към машината от клас LMP1.
„Най-голямата разлика в момента вероятно е теглото“, обясни Куратле. „И двата автомобила са много сложни и са различни по отношение на дизайна. Според мен, най-голямата разлика, която продължавате да чувате, е именно тази“, завърши ръководителят на Порше LMDh.
В края на миналата седмица Порше записа втори успех от началото на сезон 2024 в WEC. Германският производител окупира първите две места в 6-те часа на Спа. Победител стана клиентският прототип на Jota, докато заводският №6 остана втори.
#WEC – Here are some more pictures from @FIAWEC #6hSpa @circuitspa #Raceborn #Porsche963 #PorschePenskeMotorsport #ProtonCompetition #HertzTeamJota pic.twitter.com/zinMkDMStR
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) May 13, 2024