Начало Други Порше с историческа 17-а победа на Льо Ман

Порше с историческа 17-а победа на Льо Ман

41
0

Порше със своя болид 919 Hybrid записа рекордна 17-а победа във висшия клас LM P1 в „24-те часа на Льо Ман”. Така марката спечели в прочутата надпреварата за първи път след завръщането си в спорта през миналата година, показвайки превъзходство във втората половина на състезанието над основните конкуренти от Ауди с модела R18 e-tron quattro.

Успехът донесе кола №19, управлявана от Хюлкенберг, Бамбер и Танди. Триумфът на Порше бе двоен, след като на втора позиция, на 1 обиколка от победителите, завърши хибридът с №17, пилотиран от Бернхард/Уебър и Хартли. Хюлкенберг стана първият действащ пилот от Формула 1 след Джони Хърбърт перз 1991 г., печелил състезанието.

Като цяло колите на Порше бяха по-стабилни с по-нисък разход на гориво, както и по-издръжливи, след като машините на Ауди имаха доста повече технически проблеми.

Кола с №9, управлявана от Албукерк/Бонаноми/Арст, имаше шанс да се бори с водачите до 18-ия час, но проблеми с хибридната система му костваха загуба на много време и изоставане до едва 7-а позиция на финала.

Най-добре от колите на Ауди се нареди тази с №7, карана от Фаслер/Лотерер/Трелюе, която зае последното място на подиума. Изоставането от първия обаче беше солидно – 2 обиколки, като екипажът получи и наказание – преминаване през бокса за неспазване на зона с жълти флагове, което коства на тима около половин минута.

На 4-а позиция се нареди Ауди №8 на 3 тура от водача, което изгуби шанс за битка за победата още след 3-ия час. Тогава при изпреварване на изостанали автомобили Дювал беше затворен, минавайки от най-вътрешната страна на една от дългите прави, след което се завъртя и се разби в предпазните огради. Това доведе до дълъг питстоп, смяна на предното крило и загуба на повече от една обиколка.

Най-бързото Порше от квалификацията, това с №18, обаче остана най-назад – на 5-о място. Около 16-ия час Нийл Яни се чукна в стената на завоя Мулсан и спря в чакъла. Докато даде задна и излезе оттам, той загуби доста време, а с това и шанс да се бори за победата.

Шести се нареди хибридът на Тойота с №2 (Вурц, Саразен, Конуей), като класирането пред една от колите на Ауди само по себе си е успех за японския тим.

Първи в клас LМ P2 стана кола №47 Орека 05 Нисан на тима на KCMG, управляван от Лапиер/Брадли/Хоусън въпреки техническите проблеми и спирането на пистата по малко от 4 часа преди финала. Екипажът завърши на 9-о място в генералното класиране.

В клас LM GTE Pro победи кола №64 Шевролет Корвет C7R от екипа на Corvette Racing – GM., а в LM GTE Am над всички беше SMP Racing с Ферари с 458 Italia.