Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Повече атракции и асфалт с по-добро сцепление в Маями тази година

Повече атракции и асфалт с по-добро сцепление в Маями тази година

750
0
Гран при на Маями, Маями
снимка: Иван Тенчев

Иван Тенчев, Маями. Нов асфалт, обработен с водни струи под високо налягане трябва да увеличи нивата на сцепление на гумите в тазгодишната Гран при на Маями във Формула 1. Това разкриха организаторите на специален коктейл за представителите на медиите на самата писта снощи. Целта е да се увеличи скоростта и най-вече шансът за изпреварвания. Но в същото време, както предварително обявиха от ФИА, съкращават две от общо трите DRS зони. Точките за активиране на системата са преместени по-напред и са съкратени. По-грапавата повърхност ще има ефект и върху по-голямо износване на гуми. Те са от типа С2, С3, С4, а се очаква температурите през целия уикенд да надхвърлят 30 градуса на въздуха и 60 на асфалта при висока влажност.

Американските организатори са силно амбицирани при всички случаи да направят страхотен уикенд. Променили са доста неща в сравнение с миналия сезон, когато Гран при на Маями се проведе за първи път

Трасето няма промяна като конфигурация. Но падокът, който е в подножието на огромния стадион за американски футбол Хард Рок, е доста променен. В него има повече място за развлечения, а „домовете“ на екипите са разположени на самия терен пред трибуните. Пресцентърът заедно с кетъринг зоната и фотографската зала са на практика в част от ВИП залите на стадиона, но без почти никакъв поглед към пистата. Доколкото виждам, може и да няма достатъчно места…

Организаторите обещаха снощи на изисканото парти в Каса Туа, че изживяването за всички ще е много по-добро, отколкото преди 12 месеца, когато и медии, и публика имаха проблеми. Желанието им е да се усетят атмосферата и чарът на града.

За зрителите тази година е изграден кабинков лифт. Той минава над трасето в Маями и позволява да се види какво се случва от птичи поглед.

Домакините са убедени, че след като за броени дни могат да транформират стадиона от терен за футбол на Маями Долфинс в корт за тенис и след това в падок за Формула 1, нещата ще се получат

Надпреварата в Маями наистина се очакваше с голям интерес още преди години, но имаше съпротива срещу нейното провеждане и миналата година се случи за първи път. Договорът между Маями и Формула 1 обаче беше сключен директно датиран за 10 години до 2031 г. включително. Британската компания Apex Circuit Design беше отговорна за новата писта. Експертите проектираха 75 различни варианта. В крайна сметка 36 от тях са били тествани в симулации, за да се филтрира възможно най-добрият вариант за максимално действие. Резултатът е трасе с дължина 5,412 км с три дълги прави и 19 предимно по-тесни завоя.