Начало Автомобили Повече лукс, повече ефективност – новият Porsche Cayenne

Повече лукс, повече ефективност – новият Porsche Cayenne

477
0
Porsche Cayenne

Porsche са усъвършенствали обстойно своя успешен луксозен SUV. Новият Cayenne дебютира със силно дигитализиран дисплей и концепция за контрол, нова технология за шасито и иновативни високотехнологични характеристики. „Това е едно от най-обстойните продуктови надграждания в историята на Porsche“, казва Михаел Шецле, вицепрезидент на продуктовата линия Cayenne. Матрични LED предни фарове с висока резолюция осветяват пътя спрямо всяка ситуация на шофиране, система за качеството на въздуха филтрира замърсителите на въздуха в купето и – за пръв път в Cayenne, пасажерът на предната седалка разполага със собствен дисплей за информация и развлечение – за видео стрийминг по време на пътуване например. С обстойно надграден дизайн и гама от по-мощни двигатели Cayenne подчертава заявката си за  най-спортен автомобил в своя сегмент.

.

Дигитализиран и фокусиран върху водача: изживяване за водача на Porsche

Porsche са интегрирали напълно обновен дисплей и концепция за контрол в новия Cayenne. Новото изживяване, въведено за първи път при Porsche Taycan, е съсредоточено по оста на водача и оптимизира действията. Често използваните от водача функции са разположени направо върху или в непосредствена близост до волана. Например лостът, разположен отляво зад волана, вече има допълнителни функции за управление на подпомагащите системи за шофиране. Селекторът на автоматичната трансмисия в новия Cayenne вече е на таблото. Това освобождава място на новата централна конзола за отделения за вещи и голям контролер на климатика с черен панел с елегантен дизайн. Големи, лесно достъпни контроли, съчетани с механични превключватели на климатика и тактилен контролер за силата на звука, осигуряват оптимална работа и изискан външен вид. Ключова характеристика на новото изживяване за водача на Porsche е правилният баланс между цифровите и аналоговите елементи.


За първи път обновеният кокпит на Cayenne включва напълно дигитален 12,6-инчов инструментален клъстер с т.нар. извит и свободно стоящ дизайн и разнообразни опции за дисплея. Оптимизиран head-up дисплей е наличен като опция. Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на системата за управление на комуникацията Porsche Communication Management (PCM) се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички свързани с автомобила функции. Осигурени са и нативни приложения като Spotify® и Apple Music®, за да се оптимизира свързаността в новия Cayenne. За първи път е наличен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажера. Това обогатява неговото изживяване на пътя чрез извеждане на данни за производителността, осигуряване на отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и, в зависимост от пазара, предоставя опция за видео стрийминг по време на пътуване. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.

Усъвършенстван дизайн, иновативна светлинна технология

Новият Cayenne е с особено изразителен външен вид. Нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и предни фарове с технологично излъчване подчертават широчината на автомобила. Триизмерни задни светлини, изчистени долни повърхности и нова задна престилка с интегрирана стойка за регистрационния номер определят задната част на новия Cayenne. Разширена палитра с три нови цвята, олекотени спортни пакети, спестяващи 33 килограма за Cayenne Coupé, и нова пълна гама с 20-, 21- и 22-инчови джанти позволява индивидуална и динамична конфигурация на автомобила.

Матричните LED предни фарове вече са стандартно оборудване за новия модел, а матричните LED предни фарове с висока резолюция са нова опционална характеристика. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар иновативната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъча на дългите светлини за тях с точност до пиксел, за да не ги заслепява. Яркостта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават безопасността и комфорта на пътя.

Porsche са въвели и система за качеството на въздуха в новия Cayenne. По стандарт автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да отчита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въздуха. Опционално сензор отчита нивото на фини прахови частици и го прекарва през филтъра за фин прах няколко пъти, ако е необходимо. Освен това йонизаторът премахва много микроби и замърсители във въздуха, което е особено полезно за страдащите от алергии.

Клиентите могат допълнително да използват широка гама от нови и оптимизирани системи в помощ на водача. Те включват активния ограничител на скоростта и асистента при отклоняване, асистента за завиване и подобрената система Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Това означава, че новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуации, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.

Повишен комфорт на возене и производителност

Porsche сега оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини, включително системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне по този начин на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени конкретно комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията. Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въздушно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология. Това подобрява изживяването чрез усещане за меко окачване, стабилизира автомобила и опростява управлението на пътя и извън него – в сравнение както със стандартното окачване, така и с предходния модел. В същото време адаптивното въздушно окачване повишава прецизността и производителността на пътя и намалява движенията на каросерията при динамични ситуации на шофиране. Окачването осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.

Хибриден модел с по-голяма мощност и пробег в електрически режим до 90 километра

В Европа новият Cayenne дебютира с три различни версии на двигателя. Съществено подобрен 4-литров битурбо двигател V8, разработен от Porsche, заменя предишния двигател V6 в новия Cayenne S. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм – с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика – той ускорява както SUV, така и SUV Coupé до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6. Сега автомобилът генерира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпреди.

Шестцилиндровият двигател е също в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, в зависимост от нивото на оборудване, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км по WLTP. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW сега съкращава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефективността на автомобила.

Извън ЕС Turbo GT, проектиран за максимална производителност на пътя, все още е топ моделът в гамата на Cayenne на повечето пазари на Porsche. Предлага се изключително като купе и се възползва от всички оптимизации и иновации на моделната серия. Освен това мощността на 4-литровия битурбо двигател V8 на Turbo GT е увеличена с 14 kW (19 к.с.) до 485 kW (659 к.с.). Cayenne Turbo GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди с максимална скорост 305 км/ч.

Наличен с разширено стандартно оборудване на цени от 92 820 евро

Стандартното оборудване на Cayenne е значително разширено и включва Matrix LED предни фарове, системата за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management, 20-инчови джанти, преден и заден асистент за паркиране, включително камера за заден ход, и подложка за смартфон с индукционно зареждане до 15 вата. В Германия Porsche предлага новия Cayenne на цени, започващи от 92 820 евро (Coupé от 97 080 евро) с ДДС и специфично за страната оборудване. Цената на Cayenne E-Hybrid започва от 107 160 евро (Coupé от 110 280 евро), а на Cayenne S – от 111 420 евро (Coupé от 116 940 евро). Новите модели вече са налични за поръчка, като доставките за Европа ще започнат през месец юли 2023 г.