Повече от 1 питстоп за смяна на гуми очакват от Пирели в предстоящата Гран при на Испания на пистата Каталуня. За надпреварата край Барселона италианският доставчик ще предостави на отборите типовете софт, медиум и хард, които са най-твърдите. Но това се прави заради бързите и дълги завои на трасето, комбинирани с абразивна настилка, която бързо износва гумите.
Най-натоварена е предна лява гума, заради бързите завои 3, 4, 9 и последният 16-и. Заради това изкарването на надпреварата с 1 стоп изглежда трудна задача. Вариантът за такава стратегия е да се стартира със софт и след около 20-25 обиколки да се премине към хард, с които да се изкара до финала.
Заради трудните изпреварвания на това трасе подобна тактика не изглежда лишена от логика, но за да се изпълни, трябва износването да е малко. Най-бързият и логичен вариант изглежда стартиране със софт, след което две смени за два комплекта медиум или за един медиум и за един софт, в зависимост от нивото на деградация.
„Това е последното състезание, в които изборът на типове гуми е фиксиран за всеки тим (по 7 комплекта от най-меката смес, по 4 за втората по твърдост и по 2 от най-твърдата), коментира спортният шеф на Пирели Марио Исола. – Заради еволюцията на колите и аеродинамичните подобрения за това състезание износването на гумите може да бъде по-високо от това на тестовете.”
За този уикенд минималното налягане на предните гуми трябва да бъде 22.5 psi, а на задните 20 psi. Кембърът на предните гуми не трябва да е по-голям от -3.5 градуса, а на задните от -2 градуса.