Шарл Льоклер изобщо не стартира в Гран при на Сао Пауло. Пилотът на Ферари се удари в предпазна бариера още в загряващата обиколка като първоначално помисли, че има повреда в хидравликата. Впоследствие се оказа, че проблем в електрониката е предизвикал изгасване на задвижващата система.
„Проблем в системата доведе до изгасване на двигателя и грижите с хидравликата. Беше повече свързан с електрониката, но ще разберем точно какво се случи, когато проверим колата“, заяви шефът на Ферари Фредерик Васьор
„Беше изключително разочароващо и за Шарл, и за отбора. През целия уикенд влагахме усилията си в това стратегически да пазим гумите. Вложихме всичко в темпото в дълги серии, дори старта не взехме. Беше дори повече от разочароващо. Сигурен съм, че отборът ще се върне по-силен обратно на писта във Вегас.“
Самият Льоклер сподели, че няма търпение този сезон да приключи, а с него и лошият му късмет.
„Тръгнах да завивам в шести завой, всичко беше наред. След това, както се видя, на практика няма серво. Изхвърчах напред, после двигателят се изключи. Това блокира задните колела и оттам нататък се завъртях. Докоснах стената. Опитах се да запаля колата наново, минах 20 метра и абсолютно същото нещо стана, така че всичко приключи. Дойде изневиделица. Никога преди не ми се е случвало“, разказа Льоклер.
„Вече не знам какво да правя… Очевидно този сезон трябва бързо да го забравя. В доста състезания мислех, че вървя добре и накрая поради една или друга причина резултат нямаше. Това на Интерлагос беше точно такова. Но това е положението.“
„Сега трябва да превъзмогна станалото и да се съсредоточа върху последните две надпревари. Те все още са важни. Нямам търпение тази година да свърши…“, призна Льоклер
Карлос Сайнц пък имаше проблем със съединителя, което направи стартовете му сложни.
„Успях да изпреваря Мерцедес-ите, но това беше. За съжаление Астън Мартин, Ред Бул и Макларън бяха по-бързи от нас и шестото място бе възможният максимум“, коментира испанският пилот на Скудерията.
A really tough break for @charles_leclerc.
During the formation lap, Charles experienced an issue with one of our car systems which led to a loss of hydraulics supply, meaning he had no power steering and no gearbox command.
Unfortunately, this meant there wasn’t anything he… pic.twitter.com/ZIf8wqSV76
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 5, 2023