Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Предизвикателствата за гумите в Гран при на Европа

Предизвикателствата за гумите в Гран при на Европа

72
0
гуми,Пирели

Гумите ще сред най-натоварените компоненти на уличното трасе във Валенсия, където през този уикенд се провежда осмият кръг от световния шампионат на Формула 1. Конфигурация е дълга 5419 метра, има 25 завоя и четири прави, на които автомобилите достигат почти 300 км/ч.

Втори завой например се взима със сравнително ниска скорост с намалено аеропритискане. Сцеплението идва основно от гумата, а точно тази характеристика е подобрена в сместа медиум, която дебютира днес на писта (след съответните тестове, разбира се). Освен с повишено прилепяне тя е и с подобрена издръжливост, а това е особено важно, за да се предотврати нестабилност на предната част. Другият тип гуми е софт и от него се очаква по-добро сцепление и по-висока скорост в една бърза обиколка.

Ключът към доброто време в тур обаче, твърдят Пирели, е девети завой. Повърхността на трасето, излизащо там на моста, не е особено гладка и сцеплението е основен проблем. Същите грижи ги има и при изхода от моста, където веднага идва тесен десен завой и следва максимално ускорение за правата. Там гумите трябва да създават максимално прилепяне при пълна мощност.

Сред особеностите на трасето е кривата на 17-и завой, спомагаща за по-бързото загряване на гумите след излизане от питлейна.

Един от основните проблеми, които имат по принцип пилотите във Валенсия, е така нареченият blistering, което (от англ.) означава буквално мехури. Всички настоящи гуми обаче преминават специална химическа обработка, за да се намали до минимум вероятността за явлението, причинявано най-често от прегряване.

Има различни причини, поради които гумите могат да прегреят – прекалено много пързаляне например, липса на аеропритискане, проблеми с настройките или твърде агресивен стил на управление. Явлението започва от най-вътрешния ръб, където се достига най-висока температура. Най-близката до каркаса гума прегрява и се образуват малки джобове с въздух, което постепенно влошава поведението. Ако карането с конкретния комплект продължи, то части от гумата започват да се откъсват от повърхността й. Тогава се появяват и видимите с просто око мехури. Засега обаче в Пирели точно това явление се наблюдава доста рядко.