Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Предизвикателството на нова дестинация в календара II

Предизвикателството на нова дестинация в календара II

35
0
гараж,механици,пит,Ферари

Дейността на логистичните екипи в отборите от Формула 1 върви постоянно и понякога изпреварва реалните надпревари с цяла година, обяснява спортният директор на Ферари Масимо Ривола в разказа си за това как в Скудерията са се справили със задачите си покрай Гран при на Корея.

– За да ограничим неприятните изненади до минимум, работата ни започва в момента, в който една Гран при се появи в календара. Тогава Ферари изпраща логистичен екип да проучи новата писта, мястото, най-близките градове и хотели, транспорта – продължава Масимо. – Тези елементи от подготовката са жизненоважни, за да може отборът да действа при минимум стрес дори когато всичко наоколо е напълно ново. Има и информация, свързана с пистата, която трябва да се събере. От една страна се проверява какви са реалните размери на боксовете, съоръженията, офис пространството и т.н. Най-важна е частта за техническите характеристики и конфигурацията на трасето.

За първата част от тази дейност отборите получават подкрепа от ФОМ (Формула Уан Мениджмънт) и от управляващата спорта организация ФИА.

– В момента, в който нова писта е одобрена, отправяме запитване към ФИА за възможно най-много данни, така че да можем да настроим симулаторите си – обяснява Ривола. – Нивото вече е такова, че получаваме огромно количество информация от виртуалните обиколки. За мен като спортен директор е важно да знам и колкото се може повече за питлейна, особено за ограниченията там, тъй като това има влияние върху сигурността на механиците по време на цялото събитие и най-много по време на спиранията в бокса. Една от главните ми грижи е всички да се трудят в сигурна работна среда. Бързата част от питлейна пък се проучва с цел прогнози колко време ще е необходимо за връщане на болид на пистата след питстоп. Измерва се дори разстоянието между гаражите на отделните отбори. Никога не е лесно да получиш тази информация, защото въпреки че питовете и питлейнът са сред първите неща, създавани на което и да е трасе, финалните детайли като белите линии например често се правят последни. При пристигането ни в Корея съм убеден, че ще открием малки разлики спрямо симулациите ни.